FANDOM

Użyję Death Note… aby zmienić świat! Najpierw, aby oczyścić świat. Wypisałem imiona wszystkich czołowych przestępców. Wkrótce nikt nie będzie popełniał zbrodni. Podczas gdy ludzie, którzy zasługują by zostać ukarani, umierają na zawał serca… za pomocą chorób i wypadków wybiję resztę grzeszników. Wtedy świat zacznie zmieniać się na lepsze. Sprawię, że będzie się składał wyłącznie z ludzi czystych, których zakwalifikuję jako dobrych!

—Plany Lighta

Light Yagami jest głównym bohaterem mangi i anime Death Note.

Charakterystyka

Wygląd

Light Yagami to młody, 17-letni mężczyzna. Jest wysoki i szczupły, nie muskularny, lecz wysportowany. Ma półdługie, jasnobrązowe włosy - grzywka spada mu na oczy, a włosy sięgają szyi. Light ma brązowe oczy i ciemne brwi.

Light ubiera się spokojnie i elegancko - do szkoły chodzi w białej koszuli, czerwonym krawacie i jasnej marynarce, a na co dzień ubiera koszule, gładkie bluzki, marynarki czy proste swetry.

Po przeskoku czasowym jego twarz ma ostrzejsze rysy. Oczy są mniejsze, usta ma przeważnie zaciśnięte. Sam Light jest wyższy, lecz nadal ubiera się podobnie - standardowym zestawem jest koszula z marynarką i gładkie spodnie.

Osobowość

Początkowo Light jest pokazany jako niezwykle inteligentny, pilny uczeń i oddany syn, który chętnie pomaga swojej siostrze w nauce. Jest grzeczny, dobrze wychowany i kulturalny.

Od chwili, gdy znalazł notatnik śmierci, jego charakter zmienia się diametralnie: staje się żądny władzy, pozbawiony skrupułów, przebiegły oraz skłonny do oszustw i podstępu. Najpierw odczuwa wyrzuty sumienia, z powodu odbierania komuś życia, jednak to szybko mija, a Light zaczyna dążyć do swojego celu: bycia stwórcą i bogiem nowego świata, w którym to on będzie decydował, co jest sprawiedliwe.

Jest sfrustrowany brakiem sprawiedliwości na świecie. Wierzy, że robi to dla dobra ludzkości, bo świat jest „zgniły”, a on może temu zaradzić. Chce usunąć wszelkie objawy rozpusty, zbrodni i grzechów. Pragnie stworzyć nowy świat, zapełniony ludźmi uczciwymi. Używając do tego notatnika, udowadnia, że nie cofnie się przed niczym, aby dotrzeć do celu.

Widoczna jest również jego inna cecha: mimo tego, że na początku chciał zabijać tylko „tych złych”, to potem za pomocą notesu pozbywał się wszystkich, którzy stanęli mu na drodze, bez wyjątku. Przez chwilę nawet rozważa zabicie własnej siostry - Sayu Yagami. Z powodu korzystania z notatnika śmierci ujawniają się w Yagamim złe cechy. Staje się okrutny, złośliwy i całkowicie pozbawiony cech takich jak współczucie, miłosierdzie, empatia czy też miłość. Idealizuje siebie w swoich wyobrażeniach i widzi w sobie zbawiciela ludzkości. Uważa, że cel uświęca środki.

Odkąd dostał notes musi stale unikać podejrzeń L, policji, FBI, czy też innych organizacji poszukujących Kiry. Dzięki swojej inteligencji i sprytowi udaje mu się latami wywodzić wszystkich w pole. Nie waha się przed kłamstwem, oszustwem i innymi fortelami. Innych traktuje marionetkowo jako część swojego planu. Jest pewny siebie i natychmiastowo reaguje na wszelkie ślady zagrożenia.

W chwili, gdy na pewien czas zrzekł się notesu, przez co stracił wszelkie wspomnienia z nim związane, na powrót stał się dociekliwym i sympatycznym chłopakiem, zwracającym uwagę na uczucia innych, jednak gdy na powrót zyskuje notes, z powrotem zmienia się w Kirę - boga nowego świata i człowieka, sądzącego, że może osądzić ludzkość i skierować ich na drogę moralności.