FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Zamiast tego dowiesz się... Są rzeczy gorsze niż śmierć.

—Liu Kang do Jaxa w Mortal Kombat X

Liu Kang jest jedną z głównych postaci w serii Mortal Kombat. Zwykle przedstawiany jest jako pozytywna postać i często też jako główny bohater serii, jednak począwszy od Mortal Kombat (2011), zaczął podążać mroczniejszą ścieżką. Jest jednym z głównych antagonistów Mortal Kombat X i jednym z drugorzędnych antagonistów w Mortal Kombat 11.

Alternatywna linia czasu Edytuj

Mortal Kombat (2011) Edytuj

Mortal Kombat X Edytuj

Mortal Kombat 11 Edytuj

Osobowość Edytuj

Chociaż zaczął jako protegowany Raidena, coraz bardziej niecierpliwił go brak działania Boga Piorunów, przekonany, że jego mentor traci kontrolę nad swoimi zmysłami. Obaj ostatecznie zmierzyli się ze sobą, w wyniku czego Liu Kang został zabity, wcześnie mówiąc Raidenowi o tym jak wszystkich zawiódł. Ten incydent będzie prześladował Raidena przez wiele lat.

W trybie fabularnym Mortal Kombat X staje się coraz bardziej cyniczny i nieprzyjemny, w dużej mierze przez swoją formę upiora. Niektóre z jego wstępnych cytatów sprawiają, że wydaje się bardziej niemiłym i egocentrycznym wojownikiem, jest zazdrosny o to, że Johnny Cage zajmuje jego miejsce jako wojownik Raidena, a nawet uważa, że jest powyżej Kung Lao. Upiorny Liu Kang jest arogancki i odmawia wybaczenia Raidenowi za zabicie go po tym, co się stało. Liu Kang uważa, że ​​będzie lepszym obrońcą niż Bóg Piorunów. Mówi, że Raiden jest winny śmierci wielu bohaterów i zmiany osi czasu, a także uważa, że ​​został uwolniony od kłamstw Raidena i myśli, że teraz zna prawdę o Bogu Piorunów. Po zostaniu nowym władcą Czeluści, jego pragnieniem stało się zostać ponownie czempionem i nowym obrońcą Ziemskiego Wymiaru. Jako upiór, który poddał się swojej złej stronie, Liu Kang pragnie kontroli, co wyraźnie widać w jego zakończeniu w MKX, polegającym na chęci podbicia kolejnych królestw po przejęciu kontroli nad Czeluściami.

Ujawniono, że po jego śmierci z rąk Raidena i jego przebudzeniu z rąk Quan Chi, Liu Kanga ma większe ego, co widać w jego walkach z przeciwnikami. Chociaż Liu Kang ma rację, że Raiden popełnił ogromne błędy, jakkolwiek gniew Liu Kanga zaślepia go, uniemożliwiając mu wybaczenie Raidenowi. Liu Kang nie chce wierzyć Bogu Piorunów, kiedy ten chce naprawić błędy, który popełnił. Chociaż jego dawni przyjaciele są teraz jego wrogami, Liu Kang nadal troszczy się o Kitanę podczas walk. Podczas gdy Liu Kang uważa teraz, że jest lepszy od Kung Lao, nadal myślą o sobie nawzajem. Liu Kang wykazuje lojalność wobec Quan Chi w trybie fabularnym MKX, ale pomimo tego podczas walk z czarodziejem Liu wierzy, że może pokonać czarodzieja. Liu Kang pokazuje to podczas swoich walk, a po śmierci Quan Chi i dekapitacji Shinnoka wierzy, że nie musi już podążać, słuchać ani być lojalnym wobec czarnoksiężnika, tak jak uważa, że ​​nie musi robić tego samego z Raidenem. Liu Kang chce być teraz panem samego siebie, a nie podążać za innymi i pozwolić, by kontrolowali go lub wydawali mu polecenia.

Jako upiór Liu Kang ma wszystkie swoje najgorsze cechy. Jest zbyt pewny siebie i wierzy, ponieważ był czempionem, że nikt nie jest lepszy od niego. Liu Kang uważa również, że nie upadł. Sądzi, że ​​jest teraz wolny. Myśli, że teraz dostrzegł prawdę i że jest lepszy niż był wcześniej. Próbuje zemścić się na Raidenie i zabić każdego, kto podjął się roli czempiona. Ludzie, których kiedyś uważał za swoich przyjaciół, stali się teraz jego wrogami.

Jednak gdy upiorny Liu Kang zostaje połączony z Raidenem i młodszym Kangiem, bohaterska psychika jego przeszłego ja przejmuje kontrolę, a zło w nim znika.

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo tego, że wszyscy zabici wojownicy są pod całkowitą kontrolą Quan Chi i Shinnok,a zgodnie z niektórymi cytatami Liu i innych bohaterów na ten temat, Kang (wraz z Kitaną) wydają się być dobrowolnie źli, kiedy mówią Raidenowi, że pomogą swemu Panu zniszczyć Starszych Bogów i dziękują mu za „uwolnienie go”. Po porażce Shinnoka Liu Kang mógł wrócić do swojej ludzkiej postaci i zostać władcą Czeluści bez względu na to, jaką formę wybrał, sugerując, że rzeczywiście był dobrowolnie zły. Pokazuje to też, jaki wpływ miała jego śmierć pod koniec trybu fabularnego MK9.

Linki zewnętrzne Edytuj