FANDOM

Lord Farquaad - dawny władca Duloc. Antagonista w filmach Shrek oraz Shrek 3-D. 

Wygląd

Mężczyzna posiadał ciemne włosy. Zazwyczaj ubrany był w czerwoną szatę (chociaż w Shreku miał na sobie zbroję rycerską oraz białą szatę). Jego charakterystyczną cechą wyglądu był niski wzrost, z którego często główny bohater się naśmiewał. 

Biografia

Shrek

Farquaad wygnał wszystkie bajkowe postacie ze swoich ziem, co zmusiło je do ukrycia się na bagnach Shreka. Pierwszy raz lord pojawia się podczas przesłuchania Ciastka, chcąc wydobyć z niego informacje na temat miejsca pobytu tych postaci, których nie był w stanie schwytać ani wypędzić, lecz nie udaje mu się to.

Dowiaduje się od Magicznego Lustra o tym, że zostanie królem dopiero po poślubieniu królewny. Przedmiot daje mu do wyboru trzy kandydatki – Kopciuszka, Śnieżkę oraz Fionę. Mężczyzna wybiera tą trzecią, nie wiedząc o złym uroku ciążącym na dziewczynie.

Później organizuje turniej rycerski, którego zwycięzca uwolni za niego Fionę. Jednak przez pojawienie się Shreka na arenie, mówi do uczestników, że ten kto pokona ogra zostanie zwycięzcą. Shrek pokonuje rywali, a Lord Farquaad daje mu zadanie – uwolnienie królewny. Obiecuje mu także, że po wykonaniu zadania zajmie się bajkowymi postaciami, które znalazły się na bagnie Shreka.

Po powrocie bohaterów do miasta, Farquaad organizuje ślub. Ceremonię przerywa Shrek, który wyznaje miłość królewnie. Mężczyzna jest świadkiem przemiany Fiony w ogra. Zdenerwowany karze ją uwięzić, lecz w porę pojawia się Smoczyca, która zjada władcę. 

Shrek 3-D

Pojawia się jako duch, chcąc zostać pośmiertnie mężem Fiony. Z pomocą Teloniusza porywa dziewczynę, żeby zrzucić ją z wodospadu. Plan jednak się nie udaję, a Farquaad zostaje zniszczony przez ogień Smoczycy.

Ciekawostki

  • Został wspomniany parę razy w filmie Shrek ma wielkie oczy (warto wspomnieć, że bohaterowie spędzali Halloween w jego dawnym zamku).