FANDOM

Szczęście... trzeba sobie wywalczyć. I ja je sobie wywalczę.

—Lord Shen podczas wygnania wróżbitki.

Lord Shen, znany też po prostu jako Shen jest główną antagonistą w animacji Dreamworks Kung Fu Panda 2. Jest złym i manipulacyjnym pawim księciem pragnącym podbić całe Chiny i zniszczyć Kung Fu za pomocą swoich potężnych armat.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczył mu Gary Oldman.

Charakterystyka

Wygląd

Shen nosił długą, białą szatę trzymaną czarnym pasem. Według niego ta szata wykonana była z „najdelikatniejszego jedwabiu w prowincji”. Na brzegach szaty uszyty był srebrny jedwab ze wzorami przypominającymi płomień, a na plecach miał latającego ptaka, być może pawia. Nosił także metalowe szpony, które służyły do ​​ochrony jego łap, zapalania armat i działały jako zabójcza broń.

Osobowość

Shen okazywał się być mądry, ambitny, intelektualny i niezwykle zabójczy. Jego przeszłość ukształtowała w nim przekonanie, że został pokrzywdzony, i że świat jest mu coś winien. Starał się zrobić wszystko, co w jego mocy, by to osiągnąć. Obejmowało to wymyślenie potężnej broni, jakiej nikt wcześniej nie widział. Shen zamierzał użyć tej broni, aby położyć kres Kung Fu i przejąć władzę na Chinami.

Shen okazywał się być też niewymownie bezwzględny, diaboliczny i skłonny do dokonania ludobójstwa pand, aby zapobiec jakiejkolwiek szansy, że pewnego dnia któraś go pokona, jak zostało opisane w przepowiedni, którą podsłuchał. Wychowany jako król, Shen w dużej mierze wolał kazać swoim poplecznikom wykonywać ciężką pracę zamiast samemu sobie radzić z takimi przeszkodami. Jego ambicja pozostawienia śladu na świecie doprowadziła go do znalezienia mrocznego i destrukcyjnego potencjału w słynnych fajerwerkach wynalezionych przez jego rodzinę. Kiedy rodzice skazali go na banicję z powodu morderstwa pand, poprzysiągł zemstę i sprawi, że całe Chiny przed nim padną na kolana. Shen nie miał większego szacunku dla życia i nie okazywał dobrobytu dla innych, ponieważ w pewnym momencie bez wahania strzelił w most, mimo że byli na nim niewinni obserwatorzy i był gotów poświęcić swoje wojska, co doprowadziło go do konfliktu z jego najbardziej zaufanym wilczym podwładnym. Wilk odmówił zabicia własnych żołnierzy, przez co Shen zabił go bez namysłu.

Shen był również idealistycznym perfekcjonistą, który pokazał się, gdy przejął Wieżę Świętego Płomienia i skupił się na dokładnej pozycji swojej armaty, mówiąc, że wyobrażał sobie moment, w którym zdobędzie miasto Gongmen przez lata i że wszystko musi być dokładnie takie, jak to sobie zaplanował. Ćwiczył nawet onieśmielającą przemowę do konfrontacji ze swoim zapowiadanym wrogiem (co poszło na marne z powodu specyficznej, wyluzowanej natury Po). Wykazywał także zamiłowanie do drogich materiałów i luksusu. Pokazywała to jego wściekła reakcja, gdy wróżbitka odgryzła brzeg jego szat, które, jak twierdził, zrobiono z „najdelikatniejszego jedwabiu w prowincji”.

Shen okazywał się być także dość porywczy, rzeczowy i kłótliwy. Kiedy Po i Potężna Piątka uciekli z zawalającej się Wieży Świętego Płomienia, wpadł w furię i kopnął jednego ze swoich gorylich popleczników w nos. Dodatkowo, kiedy rozkazał przywódcy wilków zebrać pozostałych wkrótce po tym incydencie, krzyczał na niego, aby wykonać zadanie.

Shen wydawał się być również mało tolerancyjny na ból (mimo że był doświadczonym wojownikiem i szermierzem), np. gdy wróżbitka wyrwała jedno z jego najmniejszych piór. Krzyknął głośno i odsunął skrzydło, zachowując się tak, jakby był ciężko ranny. Nie dbał też o tradycję i pochodzenie, ponieważ nakazał swoim podwładnym zniszczyć Wieżę Świętego Płomienia, mimo tego że był to jego rodzinny dom od ponad 20 lat.

Szczery i prawdopodobnie obłąkany Shen zdawał się nie mieć wyrzutów sumienia za swoje zbrodnie i często chwalił się swoimi osiągnięciami. Udowadniał również, że jest sadystyczny i manipulacyjny. Podczas konfrontacji z Radą Mistrzów Kung Fu, z radością stwierdził, że jego działo było „pożegnalnym prezentem”, które dosłownie ich rozerwie: „jednego tu, drugiego tam, a trzeciego tak rozerwie, że zostanie mokra plama!”. W ten sposób udowadniał, że był w dużej mierze brutalny i egoistyczny. Cieszył się również manipulacjami Po, wmawiając, że rodzice go nie kochali i wykorzystując ból pandy. To okrucieństwo prawdopodobnie wynikało z przekonania Shena, że jego rodzice go nienawidzili, co zostało wykute w jego umyśle, kiedy wygnali go lata temu. Gorycz Shena wobec jego rodziców posunęła się nawet do obrażania ojca.

Jednak wróżbitka sprzeciwiała się jego planom. Próbowała zmusić Shena do zmiany sposobu postępowania, a nawet będąc jego więźniem i okazjonalnie kpiąc z niego, okazując troskę o lekkomyślne decyzje, które podjął. Pomimo przekonania, że ​​rodzice skrzywdzili go i nienawidzili, powiedziała, że ​​jego rodzice tak bardzo go kochali, że umarli z żalu po tym, jak musieli go wypędzić. Chociaż usłyszawszy to, chwilowo zamilkł, serce Shena stwardniało, uwalniając wróżbitkę i przystępując do podboju.

Shen zdecydował się zrealizować swój sukces za wszelką cenę, gdy wściekle zabił jednego ze swoich zwolenników za to, że nie zabił Po i Piątki, kiedy uciekli z Wieży, stwierdzając, że nic nie stanie mu na drodze. Po tym, jak Po pokonał niepowstrzymaną broń Shena, paw starał się własnoręcznie zabić pandę, ale przypadkowo przypieczętował swój los, przecinając liny, które podtrzymywały jego działo. Ostatecznie Shen zaakceptował to, że został pokonany i nie próbował się ratować, gdy jego własne działo zmiażdżyło go.

Ciekawostki

  • Ma podobne ubarwienie do lorda Vireki.
  • Jego ogon składa się z 92 piór.
  • Lord Shen ma więcej fanów od Tai Lunga (głównego antagonisty pierwszej Kung Fu Pandy), z którym dzieli wiele wspólnych cech.
  • Lord Shen jest jedyną postacią w serii Kung Fu Panda, która ma sztuczne części ciała.
  • Lord Shen jest często uważany za jedną z najmroczniejszych postaci w całej Kung Fu Pandzie.
  • Jest on jedynym złoczyńcą w całej serii, który nie miał do czynienia z mistrzem Shifu lub mistrzem Oogwayem.
  • Shen w białych odcieniach jest celowo symbolizowany jako czarny charakter, ponieważ biały symbolizuje śmierć w chińskiej kulturze.
  • Shen jest najbardziej honorowym złoczyńcą w serii Kung Fu Panda, ponieważ całkowicie akceptuje swoją porażkę i śmierć z godnością, podczas gdy zarówno Tai Lung, jak i Kai krzyczą ze zgrozą, gdy spotyka ich śmierć.
  • Jest on uważany za jednego z najpopularniejszych złoczyńców Dreamworks.