FANDOM

Lord Zedd – jeden z głównych antagonistów początkowych seriali z serii Power Rangers. Zedd był bardzo potężnym Cesarzem Zła, przez wielu uważanym za największego antagonistę w całym uniwersum Power Rangers. Funkcję głównego wroga pełnił przez dwa ostatnie sezony oryginalnej serii, choć pojawił się też w pozostałych sezonach Ery Zordona jako postać poboczna.

Zedd był początkowo przełożonym Rity Odrazy, jednakże pod koniec drugiego sezonu zakochuje się w niej (w wyniku działania eliksiru miłości) i bierze z nią ślub. Ma z nią syna – Thraxa.

Po wydarzeniach serii Power Rangers w kosmosie zanika w nim wszelkie zło i staje się człowiekiem.

Historia Edytuj

Zedd był jednym z najsilniejszych wrogów Power Rangers w całej ich historii (ustępował prawdopodobnie jedynie Mistrzowi Zła i Dark Specterowi – którego moce w sumie ciężko oceniać). Jest on nazywany największym nieprzyjacielem Power Rangers ze względu na ilość sezonów, w jakich występował (w sumie 4) oraz charakter. W pierwszym odcinku drugiego sezonu zalicza wielkie wejście do pałacu, z którego natychmiast wygania Ritę i przejmuje dowodzenie nad oblężeniem Ziemi. W czasie dwóch sezonów, w których pełnił kluczową rolę, udało mu się zniszczyć Zordy, pozbawić zielonego wojownika mocy, zlikwidować jedną planetę, schwytać Ninjora oraz wysadzić Centrum Dowodzenia. Pod koniec drugiego sezonu żeni się z Ritą przez to, że znalazł się pod wpływem eliksiru miłości.

Gdy w czwartym sezonie na Ziemię przybywa Mechaniczne Imperium, Lord Zedd zmuszony jest się wycofać (nie wiadomo jednak z jakiego powodu, ponieważ jego moce – wbrew temu, co sądzi wielu fanów PR, były silniejsze od Króla Mondo i całego jego królestwa). Bardzo szybko jednak wraca i niszczy królewską rodzinę Monda.

Z nieznanych przyczyn Zedd nie występuje w piątym sezonie. Natomiast w szóstym sezonie występuje tylko gościnnie, na początku i na końcu serii. Jak większość złych istot zostaje pokonany w końcowej scenie. Fala Zordona przemienia go w człowieka.

Ciekawostki Edytuj

  • Zedd jest pierwszym oryginalnym wrogiem Power Rangers i pierwszym, który nie ma bezpośredniego odpowiednika w Super Sentai.
  • Postać Zedda wywołała negatywne reakcje wśród rodziców widzów serialu, którzy uznawali go za zbyt przerażającego. Kontrowersje wzbudził także jego wygląd. Twórcy serialu przychylili się do ich próśb, czego wynikiem był między innymi powrót Rity, poddanie Zedda wpływowi eliksiru miłosnego oraz zawarcie małżeństwa przez dwójkę złoczyńców.