FANDOM

Lothar Frey jest dwunastym synem lorda Waldera Freya i jego pierwszym synem z czwartą żoną Alyssą Blackwood. Znany jest jako Kulawy Lothar z powodu nogi skręconej przy urodzeniu. Uważany jest za bardziej niebezpiecznego niż większość członków rodu Frey. Na początku serii był zarządcą Bliźniaków od 12 lat. Lothar jest żonaty z Leonellą Lefford i mają cztery córki: Tysane, Walde, Emberlei i Leane. Jest starszym bratem Jammosa, Whalena, Moryi i Tyty Frey.

W adaptacji telewizyjnej Gra o tron zagrał go Tom Brooke w trzecim sezonie. W szóstym sezonie został zagrany przez Daniela Tuite.

Biografia

Po tym, jak król Robb Stark złamał pakt małżeński poślubienia członkini rodu Frey, rozgniewani Freyowie opuszczają go w jego sprawie. Jednak Kulawy Lothar przyjeżdża później do Riverrun ze swym przyrodnim bratem Walderem Riversem na pogrzeb Lorda Hostera Tully'ego. Negocjuje z Robbem, zgadzając się na to, aby Freyowie wrócili do wspierania Robba i dołączają do niego w jego kampanii odbicia Północy z rąk rodu Greyjo, jeśli wujek Robba Edmure Tully, nowy Lord Riverrun, poślubi Roslin Frey, jedną z jego przyrodnich sióstr. Robb zgadza się i wraz z matką Catelyn i Edmure'm udają się na północ do Bliźniaków. Jednak ślub jest pułapką, przez co później zostaje określony jako Krwawe Gody. Robb Stark, Catelyn Stark i większość ich sił zostają zabici, a Edmure Tully i wielu innych szlachciców z Północnej i Dorzecza zostaje wziętych do niewoli. Kulawy Lothar jest jednym z głównych organizatorów Krwawych Godów, spiskuje z Lordem Roose Boltonem, lordem Tywinem Lannisterem i Ser Rolphem Spicerem.