FANDOM

Lott Dod – był przedstawicielem Federacji Handlowej w senacie.

Biografia

Mroczne Widmo (1999)

W 32 BBY Dod wziął udział w posiedzeniu Senatu , na którym omawiano problem ataku Federacji na planetę Naboo. Dod szybko przerwał przemówienie broniącego racji swej planety senatora Palpatine'a oskarżając go o mówienie nieprawdy. Kiedy przybyła Królowa Naboo próbowała kontynuować przemówienie, Dod znowu przerwał, żądając powołania komisji która uda się na Naboo sprawdzić prawdziwą sytuację. Lott doskonale rozumiał, że Kancelerz Finis  będzie musiał ugiąć się przed senatem i niechętnie zgodzi się na powołanie komisji, która na długo opóźniłaby rozeznanie prawdziwej sytuacji na Naboo. W tym momencie Amidala pod wpływem Palpatine'a posunęła się do desperackiego kroku i zażądała Wotum Nieufnoci  wobec kanclerza Valorum. W niedługim czasie Valorum musiał ustąpić ze stanowiska, a w jego miejsce powołano na stanowisko charyzmatycznego senatora Palpatine'a.

Wojny Klonów (2008-2014)

Podczas Wojen Klonów Hrabia Dooku wysłał Lotta na negocjacje z królem planety Toydarii. Negocjajce skończyły się jednak nie pomyśli Separatystów, gdyż to Republika dostała wsparcie podczas bitwy o Ryloth. Gdy statki z zaopatrzeniem odlatywały Jar-Jar Binks rozrzucał talerze i odwracał uwagę Doda.

Ciekawostki

  • W postać Lott Doda wcielił się Silas Carson. Co ciekawe grał On również Nute Gunray'a oraz Jedi Ki-Adi-Mundiego.