FANDOM

Louis Bloom - tytułowy protagonista filmu Wolny strzelec z 2014 roku, napisanego i wyreżyserowanego przez Dana Gilroya. Jest drobnym złodziejem, który podejmuje pracę jako „nightcrawler”, dziennikarz, który nielegalnie bada przestępstwa i wkrótce ma obsesję na punkcie zagrania we własnej historii.

W tej roli wcielił się Jake Gyllenhaal, który grał także Doktora Johnny Wilcox, Anthony'ego Claire i Mysterio.

Osobowość

Louis Bloom jest socjopatyczną, przymilny, ale nieubłaganie oddaną osobą. Zrobi wszystko, co konieczne, aby osiągnąć swoje cele i nie ma skrupułów, aby to zrobić, uzasadniając swoje środki wynikiem końcowym. Pierwsze wrażenia uważają go za bardzo życzliwą i charyzmatyczną osobę, ale ci, którzy go znają wystarczająco długo, dowiadują się o jego bardziej złowrogich skłonnościach, szybko stając się pionkami w jego pracy.

Wiele z tego, co ma do powiedzenia, pochodzi z nieszczerych fraz motywacyjnych, wskazujących na predyspozycje w świecie biznesu. Jest również bardzo inteligentny i niesamowicie spostrzegawczy, wykorzystując swoją wiedzę na temat delikatnej pozycji Niny w firmie, aby wykorzystać ją finansowo i seksualnie.