Lucyfer Morningstar - upadły anioł, który pojawia się jako anty superbohater/anty superzłoczyńca z komiksów DC. Kilkakrotnie występował w roli Szatana, choć porzucił taką moc na rzecz bardziej neutralnej egzystencji - chociaż istoty takie jak Lucyfer nigdy nie mogą być naprawdę odkupione.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Dawno temu Lucyfer został wysłany do Chaoplazmy za buntowanie się przeciwko Niebu. Chaoplazma stała się potem Piekłem, zarówno więzieniem Lucyfera, jak i królestwem. Później został także zmuszony do podzielenia się częścią swojej mocy, gdy powróciła Wielka Ciemność.

W pewnym momencie Dream of the Endless poszedł do piekła, szukając skradzionego hełmu. Po znalezieniu hełmu i zobaczeniu Lucyfera zagroził mu, że go zabije.

Po dziesięciu miliardach lat rządzenia piekłem Lucyfer przestał nim rządzić. Nudził się także życiem i kłamstwami, które rozprzestrzeniały się wokół niego. Z tego powodu wyrzucił wszystkich z piekła, zamknął bramy i wręczył klucz Dream of the Endless, który później trafił w ręce Dumy i Reimela.

Kierując się na Ziemię, posiada teraz Lux, bar w Los Angeles z Mazikeen. Mówi się, że jest wyrafinowany i czarujący ze śmiercionośnym i dumnym podbrzuszem, ale jest również mądry, silny i przystojny. Ma także kodeks honorowy, nie kłamie, zawsze spłaca długi i zawsze robi to, co mówi.

Jego emeryturę przerwał później kilku jego byłych współpracowników. poszedł naprzód i stworzył wszechświat. To wydarzenie spowodowało, że wraz z kilkoma innymi bóstwami stworzył nową grupę aniołów.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Twórca Neil Gaiman wyjaśnił, że projekt Lucyfera opierał się na legendarnym piosenkarzu Davidzie Bowie.