FANDOM

Przegrałam. Szkoda... Chociaż to nawet niezłe uczucie... zostać pokonaną przez takiego faceta jak ty... To twoje proste, szczere, zdecydowane spojrzenie... Uwielbiam je... Nie mogę się doczekać dnia, w którym przepełni się bólem i rozpaczą... Już... Wkrótce...

—Ostatnie słowa Lust

Lust (ラスト, Rasuto) jest antagonistką w mandze Fullmetal Alchemist i jej dwóch adaptacjach anime.

Charakterystyka

Wygląd

Lust jest atrakcyjną kobietą o długich, czarnych, kręconych włosach. Ubiera się zazwyczaj w długą sukienkę bez ramiączek z dość dużym dekoltem oraz rękawiczkami sięgającymi prawie do ramion. Nad swoimi piersiami ma znamię uroborosa.

Osobowość

Choć jej imię oznacza żądzę, ona sama nie wydaje się pożądać innych. Jest raczej obiektem pożądania wśród mężczyzn. Dzięki temu oraz swojej nieprzeciętnej inteligencji może ona z łatwością manipulować ludźmi. Nakłania ich do współpracy lub "usuwa" gdy już nie są potrzebni. Wydaje się mieć dobre stosunki z resztą "rodzeństwa". Świadczy o tym ich chęć zemsty na Mustangu, który pozbawił ją życia. Lust gardzi ludźmi, uważając ich za słabych, przewidywalnych i głupich. Pierwsza nazwała Homunculusy nadludźmi, kolejnym stadium ewolucji człowieka. Jest wyraźnie dumna z bycia Homunculusem.

W serii niekanonicznej (2003) jej charakter jest zgoła inny. Nie jest dumna z tego, że jest homunculusem,a jej celem jest stanie się człowiekiem za pomocą kamienia filozoficznego. Powstała z ludzkiej transmutacji zmarłej ukochanej brata Scar'a, wspomnienia związane z życiem tej kobiety ją prześladują. Między nią, a pewnym wiejskim lekarzem rodzi się wątek miłosny, jednak Lust z czasem go zabija.

Powoli zdając sobie sprawę, że Dante wykorzystuje swoje twory w celu przeniesienia swojej duszy, przyłącza się do braci Elric pomagając im w walce ze Sloth.

Zostaje jednak pokonana przez Wrath'a, który wykorzystuje jej słabość, naszyjnik należący do kobiety, którą niegdyś była. Ginie dobita przez chłopca.

Umiejętności

Podobnie jak inne Homunculusy, Lust ma ogromną siłę, szybkość, refleks i wytrzymałość. Ponadto nie może się starzeć i ma niemal nieograniczony czynnik uzdrawiający. Dopóki w Kamieniu Filozoficznym pozostanie moc, która jest jej rdzeniem, może odtworzyć swoje ciało, nawet gdy zostanie zredukowane do pyłu po spaleniu.

Jako „Wszechmocna Włócznia”, Lust może zamienić swoje palce w długie ostrza, które mogą przeciąć praktycznie wszystko.

Najczęściej przekształca całą swoją dłoń i używa jej jako szponów albo w charakterze szermierki. Może również celować w kilku wrogów jednocześnie za pomocą oddzielnych palców. Jej ostrza mogą zniszczyć kamień i stal bez większego wysiłku. Potrafi uderzać z niesamowitą precyzją i zawsze celuje w ważne miejsca. Co więcej, jest bardzo szybka i zwinna. Preferuje ona bardziej strategię niż brutalną siłę, ponieważ zawsze stara się rozbroić lub unieszkodliwić swoich wrogów przed uderzeniem, aby zabić. To ją czyni jednym z trzech najgroźniejszy Homunculusów.

Ciekawostki

  • Aktorka użyczająca głosu Lust w angielskiej wersji językowej, Laura Bailey, jest żoną Travisa Willinghama, który zagrał Roya Mustanga. Jak na ironię, Roy był tym, który zabił Lust.
  • W czteropanelowym opowiadaniu, w mandze, Lust pokazuje swój nieco erotyczny talent - miażdżenie orzechów włoskich swoim masywnym dekoltem.
  • Poza serią anime z 2003 roku, Lust jest jedyną antagonistką w historii Fullmetal Alchemist.