FANDOM

Dziewięcioogoniasty, jesteś zaledwie chwilowym życiem, tymczasową egzystencją złączonej energii... energii, która niegdyś była pojedynczą, ostateczną formą! Niestabilna moc, brak inteligencji lub człowieczeństwa, potrzebujesz przewodnika, który ukaże ci cel. Tym przewodnikiem są Uchiha! Ogoniaste bestie są niczym innym niż niewolnikami dla tych, którzy posiadają błogosławione oczy. Słuchaj się!

—Madara do Kuramy

Ten świat jest pełen rzeczy, które nie pójdą po twojej myśli. Im dłużej żyjesz, tym bardziej uświadamiasz sobie, że rzeczywistość jest stworzona jedynie z bólu, cierpienia i pustki... Posłuchaj... W tym świecie, nieważne gdzie znajduje się światło, zawsze są także cienie. Tak długo jak koncept zwycięzców istnieje, tak zawsze muszą być również przegrani. Samolubne pragnienie zaprowadzenia pokoju wywołuje wojny, a nienawiść rodzi się po to, aby móc chronić miłość.

—Madara do Obito

Madara Uchiha jest jednym z głównych antagonistów w mandze i anime Naruto. Jest współzałożycielem wioski Konohagakure (Wioska Ukryta w Liściach) i jej pierwszym złowieszczym ninja. Choć wydawało się, że umarł, Madara przeżył i planował rządzić Światem Ninja jako bóg, czyniąc Obito Uchiha swoim uczniem.

W końcu został wskrzeszony jako niezniszczalny nieumarły ninja i wziął udział w Czwartej Wielkiej Wojnie Shinobi, podczas której z powodzeniem realizował swój plan. Uważany był za głównego antagonistę w serii z powodu manipulowania Obito jako pionkiem i spowodowania Czwartej Wielkiej Wojny Shinobi, ale później był tylko kolejnym pionkiem, gdy ujawniono postać Kaguyi Ōtsutsuki.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Naoya Uchida, a w wersji angielskiej Neil Kaplan.

Osobowość Edytuj

Najbardziej charakterystyczną cechą Madary Uchiha jest jego monumentalne ego. Jest niezwykle aroganckim, egocentrycznym, manipulacyjnym i zarozumiałym człowiekiem, który dba tylko o potęgę i umiejętności, co pokazuje, jak poniża wszystkich, których uważa za słabszych; w tym niezwykle potężnych Kage i budzącego grozę Kuramę. Jedynym, którego szanuje, jest Hashirama Senju, którego podziwiał niezmiernie, ale później zaczął gwałtownie nienawidzić.

Madara jest zagorzałym i niezawodnym miłośnikiem bitew, który żyje i oddycha, aby walczyć, co nazywa „tańcem”. Jednak angażuje się tylko w bitwy, które uważa za wymagające, posuwając się do utrzymania wrogów przy życiu tak długo, jak dobrze się bawi. Z drugiej strony będzie on bezlitośnie zabijał tych, którzy go nie interesują lub gorzej. Chociaż nigdy nie zadaje sobie trudu walki z pełną siłą, pokazuje swoje potężne techniki tylko z tego powodu, że może.

Mimo to pozostaje bardzo ostrożny bez względu na sytuację. Potrafi on również chwalić innych, gdy ktoś przekroczy jego oczekiwania, a także może wymierzać surową, ale konstruktywną krytykę, gdy uzna to za konieczne. Jednak większość jego pochwał następuje wraz z oświadczeniem o tym, jak wyższy jest on i Hashirama.

Madara jest okrutny, bezlitosny i pozbawiony serca, z makabrycznym poczuciem humoru. Nie może znieść świadomości bycia przewyższonym przez kogoś innego i przejawia obsesję na punkcie rozliczenia się z Hashiramą. Dorastając w czasie wojny, sprawiał, że był bardzo porywczy, agresywny, złośliwy i sadystyczny. Jest tak wielkim pasjonatem bitwy, że zapach, widok i smak własnej krwi wystarczą, by go podniecić. Nienawidził Senju tak bardzo, że nie był w stanie wyobrazić sobie możliwości zawieszenia broni. Przekonano go, że ich oferta przyjaźni ukrywała próby ujarzmiania jego klanu i starała się zachować nienawiść wbrew życzeniom wszystkich. Jego lekceważenie dobrobytu ludzi wokół niego spowodowało, że popełnił on dość przerażające czyny, takie jak manipulowanie wydarzeniami miażdżącymi ducha Obito oraz rozczłonkowanie sojuszników i wrogów, aby mógł zastąpić brakujące części ciała.

Madara ma niemal niezachwiane opanowanie ze względu na utratę swoich dawnych ideałów. Jedyne przypadki, kiedy wykazuje jakiekolwiek oznaki prawdziwych emocji, występują w obliczu Hashiramy lub prawdziwego wyzwania, w którym to momencie staje się ekstatyczny. Okazuje się również, że jest bardzo inteligentnym i przebiegłym strategiem i doświadczonym manipulatorem, który opracowuje wiele zabezpieczeń, aby upewnić się, że wszystko pójdzie w dobrym kierunku, nawet jeśli wydaje się, że może przegrać. Jednak jego niezdolność do zrozumienia, że ​​mógł zostać przechytrzonym, świadczy o jego zgubie.

Madara uważa, że ​​nadzieja jest pozornie nieistotna, że ​​współpraca jest niczym innym jak cichym konfliktem i że pokój i wojna nie mogą istnieć bez siebie nawzajem. Lekceważy wizje świata innego niż jego własny i wierzy, że tylko on jest w stanie naprawić niepowodzenia jego prekursorów. Demonstruje również bardzo silne pragnienie dominacji, które najpierw sprawiło, że chciał, aby Konohagakure zdominowało każdy inny naród, a jego kulminacją było pragnienie rządzenia samą rzeczywistością. Chociaż wierzy, że Plan Oka Księżyca jest jedynym sposobem na ulepszenie świata, wszyscy słusznie wskazują, że jego wizja lepszego świata faktycznie kontroluje wszystko.

Podsumowując, Madara przedstawiony jest jako ktoś całkowicie odpychający, żądny władzy i bezwzględny, którego nawet Ogoniasta Bestia czy jego własny uczeń nie mogli znieść. Nie jest w stanie zaakceptować bycia pod Hashiramą lub mniej godnego tytułu Hokage i nie może znieść myśli, że nie jest najlepszy w każdym temacie. Wszystko czego chce to wznieść się wyżej, niż Hashirama mógł kiedykolwiek i żeby wszyscy czcili go jak boga, za którego się uważa. Poświęciłby każdego, łącznie ze swoimi klanami, by bez skruchy realizować swój plan.

Jednak nie znaczy to, że Madara nie jest całkowicie pozbawiony dobrych cech, ponieważ bardzo kochał swojego młodszego brata Izunę Uchiha, nawet bardziej niż Itachi Uchiha kochał swojego brata, Sasuke. Jako dziecko Madara starał się uczynić świat bezpiecznym dla swojej rodziny i wierzył, że pokój można osiągnąć poprzez porozumienie z wrogami, stąd jego przyjaźń z Hashiramą, który podzielał jego ideały. Nawet w tym czasie był już jednak bardzo pompatyczny, władczy i chełpliwy. Niestety, jego egoizm i szalona egomania w końcu dały mu się we znaki i skorodowały jego cel w dążeniu do dominacji.

Jednak po dowiedzeniu się, że Czarny Zetsu zarówno zmanipulował nim, jak i go zdradził, by ożywić Kaguyę, Madara ubolewa nad niepowodzeniem swojego planu i przyznaje się do porażki.

Umiejętności Edytuj

Madara jest uważany za jednego z najbardziej utalentowanych ninja w historii. Zauważono, że urodził się z niezwykle potężną chakrą, którą jak stwierdził Kyuubi, jest nawet mroczniejsza niż jego własna. Mówi się, że jest najmocniejszym shinobi jaki kiedykolwiek był w klanie Uchiha, Madara posiada zarówno ogromną sprawność w walce i doświadczenie ze względu na jego podeszły wiek. Sam fakt ze walczył niezliczoną ilość bitew z Hashiramą Senju które przeżył pomimo że Hashirama był najsilniejszym shinobim w tamtych czasach potwierdza to że sam Madara był równie silny.

Według Kabuto, ożywione ciało Madary jest inne i specjalne od tych innych ożywionych przez Edo Tensei, mówiąc że jego siła jest większa niż w jego 'złotych czasach'. To później wprawiło Gaarę w zdumienie który gdybał czy już za życia nie miał on boskich mocy.

Taijutsu i kenjutsu Edytuj

W latach świetności Madara ukazał ogromne umiejętności jeśli chodzi o Taijutsu i Kenjutsu, ukazując wtedy gdy obezwładnił pewnego Shinobiego i 'pożyczył' jego miecz którym sam powyrzynał znaczną część Czwartej Dywizji. Jego styl władania mieczem przypomina taniec artystyczny ukazujący elegancję i zręczność nawet trzymając miecz z tyłu rękojeści. Wraz z jego umiejętnościami przewidywania Sharingana jest prawie niemożliwością zranić go normalnym sposobem. Zwykłym kopnięciem z półobrotu odbił wielu shinobich ukazując także jego wielką siłę fizyczną. Ukazał też znaczną szybkość, będąc w stanie ominąć wszystkie ataki piaskowe Gaary oraz obezwładnić wielu shinobich naraz.

Transformacja natury Edytuj

Madara ukazał mistrzostwo we władaniu technikami ognia. W mandze żeby ugasić tylko jedną z jego technik ognia musiała interweniować wielka grupa użytkowników elementu wody. W jego konfrontacji z Hashiramą Senju w Dolinie Końca, zyskał część jego 'siły' i jest w stanie używać elementu Drewna jak ukazane to zostało poprzez technikę Jukai Kōtan. Jako użytkownik tego kekkei genkai potrafi też używać elementów które są jego komponentami czyli elementów ziemi i wody. Jak też każdy użytkownik Rinnegana ma potencjał do opanowania wszystkich podstawowych natur chakry.

Dōjutsu Edytuj

Sharingan Edytuj

Madara opanował swojego Sharingana w młodym wieku i otrzymał pochwałę za to. Używając go mógł natychmiastowo umieścić ofiarę w paralizującym Genjutsu jednym rzutem oka, więc Ci który z nim walczyli przestrzegali innych przed patrzeniem mu prosto w oczy podczas walki. Tak jak Itachi, osiągnął takie mistrzostwo że może mieć go aktywowanego cały czas z minimalnym zużyciem jego chakry.

Mangekyō Sharingan Edytuj

Madara był pierwszym z Uchiha, który aktywował Mangekyō Sharingan. On i jego brat Izuna, który zdobył go równocześnie z Madarą, użyli go w celu przejęcia władzy w klanie Uchiha. Po całkowitym oślepnięciu z powodu korzystania z Mangekyō Sharingana, Madara wszczepił sobie oczy Izuny, które następnie obudziły nowego "Wiecznego" Mangekyō Sharingana — połączenie jego własnego Mangekyō i Mangekyō Izuny. Wraz z nim, Madara nie musiał obawiać się ryzyka utraty swojego wzroku ponownie. Itachi wspomina że Madara posiadł jeszcze jedną nieznaną umiejętność poprzez otrzymanie Wiecznego Mangekyō Sharingana.

Madara użył swojego Mangekyō Sharingana, by w pełni kontrolować Kyubiego a także posiada technikę która może być uaktywniona gdy już opanowało się Tsukuyomi i Amaterasu - Susanoo. Jego obrona jest niezmiernie wielka nawet w formie klatki piersiowej gdy oparło się Choodama Rasenganowi Naruto bez żadnych obrażeń. Susanoo Madary wydaje się być zupełnie inny od pozostałych ukazanych, ukazuje on Dwie różne strony połączone wzdłuż ich kręgosłupów każda ukazująca osobną parę rąk i twarze które różnią się od siebie. Trzyma on po jednym falistym ostrzu w prawych rękach każdej ze stron i wygląda na to że może on także wspomagać niektóre jego techniki formując pieczęcie z rąk razem z nim w czasie walki.

Rinnegan Edytuj

Madara po wszczepieniu komórek Hashiramy w swoje rany zauważył, że nic się nie dzieje. Jednak, gdy był blisko śmierci obudził Rinnegan, dzięki któremu mógł wezwać Demoniczną Statue Zewnętrznej Ścieżki.

Posiada zdolność przełączania się pomiędzy nim a Wiecznym Mangekyō na życzenie. Tak jak każdy jego użytkownik może używać Sześciu Ścieżek włączając Ścieżkę Preta którą zaabsorbował jedną z najsilniejszych technik Naruto. Kiedy łączy te umiejętności wraz z jego Susanoo, mógł przyciągnać z atmosfery dwa masywne meteoryty nad pole bitwy. Jeżeli jeden zostałby spowolniony, drugi spada na niego 'przybijając' pierwszy. Tą techniką Madara zmiótł większość 4 Dywizji oraz prawie zabił Ōnokiego.

Rinne Sharingan Edytuj

Po zostaniu jinchūriki Dziesięcioogoniastego i odzyskaniu obu oczu, Madara przebudził Rinne Sharingan na swoim czole zbliżając się do księżyca. Dzięki niemu mógł rzucić Wieczne Tsukuyomi.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię „Madara” (斑) można przetłumaczyć jako „plamy” lub „plamki”.
  • Arkusze dotyczące Madary z Settei Studio Pierrot pokazują, że miał 143,5 cm, kiedy spotkał Hashiramę.
  • Pomimo tego, że Madara jest użytkownikiem Senjutsu Sześciu Ścieżek i używa różnych technik senjutsu, nie jest wymieniony jako ich użytkownik w czwartym databooku.

Galeria Edytuj