FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Malebolgia był pierwotnie uważany za ucieleśnienie Diabła w ramach serii komiksów Spawn wydawnictwa Image - jednak po tym, jak istota ta została pokonana przez Spawna, jego status Lorda Piekła został przekazany Mammonowi. Pozycja Malebolgii jako Władcy Piekła spadła jeszcze bardziej kiedy prawdziwy szatan świata Spawna objawił się po wiekach wygnania. Był głównym antagonistą serii Spawn obok Mammona i Szatana.

Ciekawostki Edytuj

  • Malebolgia był pierwszym głównym antagonistą serii Spawn, drugim był Mammon, a trzecim Szatan. Malebolgia powrócił do tej roli w niektórych ostatnich wydaniach, takich jak moment kiedy Jim Downing był Spawnem po jego zmartwychwstaniu.
  • Malebolgia jest trzecim najczęściej powtarzającym się złoczyńcą w serii Spawn, z Violatorem i Jasonem Wynnem.
  • Malebolgia najprawdopodobniej opiera się na postaci Mefisto z komiksów Marvela, ponieważ zawarli układ z bohaterami: Spawnem i Ghost Riderem, którzy byli ich poprzednimi panami i byli wielkimi złymi w swoich seriach, choć Mefisto jest też wielkim złym dla Srebrnego Surfera i wielu innych.
  • Inną możliwą inspiracją dla Malebolgii mógł być M, główny antagonista horrorowo-erotycznej powieści graficznej Faust Love Of The Damned (napisanej przez Davida Quinna i zaprojektowanej przez Tima Vigila) i jej ekranizacji filmowej. M jest Mefistofelesem w ludzkiej postaci i targował się z Johnem Jaspers - bohaterem tego komiksu - zmieniając go w potwornego stróża o demonicznych mocach. Ponieważ Faust Love Of The Damned w dużej mierze zainspirował postać i historie Spawna, nie jest wykluczone, że M zainspirował Malebolgię.
  • Podczas gdy Szatan istnieje jako osobna postać we wszechświecie Spawna, Malebolgia był satanistycznym archetypem, ponieważ działał w zastępstwie podczas jego nieobecności.

Galeria Edytuj