FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Manus, Ojciec Otchłani to główny złoczyńca w dodatku Artorias of the Abyss do gry Dark Souls, gdzie jest finałowym bossem.

Biografia Edytuj

O Manusie wiemy, że był niegdyś pierwotnym człowiekiem. Ogarnęła go obsesja na punkcie tajemniczego pękniętego naszyjnika, przez co stał się potworem. Dał mieszkańcom Oolacile potęgę mroku, przez co stali się niezwykle silni, ale oszaleli.

Kiedy Artorias, jeden z rycerzy Gwyna, Boga Słońca, przybył do jego kryjówki ze swoim wilkiem, Sifem, został zmuszony przez Manusa do podjęcia decyzji: Albo jego kompan zostanie poddany wpływowi ciemności i stanie się potworem, albo Artorias zawrze przymierze z Manusem i Artorias stanie się wrakiem człowieka, opętanym przez ciemność. Artorias poświęcił się.

Kiedy Wybrany Nieumarły zdobędzie Pęknięty Naszyjnik, Manus wciągnie go do Oolacile. Po pokonaniu Strażnika Sanktuarium i Artoriasa, Nieumarły dojdzie do Przestworu Otchłani i spotka Manusa.

W Dark Soul 2 spotykamy cztery mroczne byty, będące kawałkami Duszy Manusa, która rozpadła się na części. Są to:

  • Nashandra - powstała z pożądania władzy Manusa
  • Elana, Plugawa Królowa - powstała z Gniewu Manusa
  • Nadalia, Dama Popiołu
  • Alsanna, cicha wyrocznia - powstała z Lęku Manusa

Istnieje teoria mówiąca, iż Manus jest twórcą gatunku ludzkiego, Karłem ze wstępu pierwszego Dark Souls. Nie jest jednak potwierdzona.

Opis Edytuj

Jest wielkim potworem z ogromnymi kolcami na plecach, przypominającymi kości, na których znajduje się kilka par czerwonych oczu. W prawej ręce trzyma, podobny do topora, kostur, którego może nie tylko używać do miotania mrocznymi czarami, ale też jako broni białej. Jego lewa ręka jest pokryta czymś podobnym do futra i jest zakończona gorylą dłonią. Dodatkowo Manus potrafi ją wydłużać.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj