FANDOM

Marco Barbarigo – szlachcic oraz doża Wenecji w roku 1485; antagonista w grze Assassin's Creed II.

Jest to poboczny antagonista w Akcie 8 – Potrzeba matką wynalazku oraz główny antagonista Aktu 9 – Carnevale.

Biografia Edytuj

Assassin's Creed II Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Marco Barbarigo urodził się w 1413 w Wenecji. Będąc żądnym władzy, wstąpił do Zakonu Templariuszy, podobnie jak jego kuzyn, Emilio oraz Silvio.

Pewnego razu Marco zlecił zabójstwo swego kolegi, Dantego Moro, ponieważ zakochał się w jego żonie, a więc uznał, że Dante stanowi przeszkodę. Choć Dante przeżył atak, doznał urazu głowy i Marco pozostawił go z umysłem dziecka. Zmusił go do podpisania rozwodu z jego żoną i zostania jego ochroniarzem.

Potrzeba matką wynalazku Edytuj

Po śmierci Emilia Barbarigo jego kuzyn był obecny na spotkaniu templariuszy, na którym przekomarzał się z Carlo Grimaldim o to, kto powinien być dożą Wenecji po zaplanowanym przez nich zabójstwie obecnego rządcy – Giovanni Mocenigo.

Wkrótce dołączył do nich Rodrigo Borgia, który wyjaśnił, że wybór doży nie zależy od nich i mianował Marco jako następcę Mocenigo.

Carnevale Edytuj

Spisek poszedł pomyślnie (kosztem Carlo Grimaldiego) i Marco został nowym dożą Wenecji w roku 1486.

Doża nie wychodził nigdy publicznie, ukrywając się w Palazzo Ducale, oprócz jednego dnia – karnawału, którego nigdy nie mógłby pominąć.

Z tej okazji wyprawił bal, na którym zgromadzili się szanowani goście z Wenecji. Ezio Auditore – asasyn, który miał zamiar zlikwidować Barbarigo postanowił wziąć udział w konkursie, za którego nagrodą jest złota maska, umożliwiająca wejście na bal i spotkanie doży.

Nagrodę niesłusznie zdobył Dante Moro, ponieważ organizatora opłacił Silvio. Ezio zdołał jednak ukraść maskę i dostać się na bal.

Mimo, że był poszukiwany przez strażników i Dantego, Ezio niezauważenie wszedł na pokład Marco Barbarigo i zabił go.

Przed śmiercią Marco wrzeszczał do asasyna, że nie jest jeszcze gotowy na śmierć; Ezio odparł, że rzadko kto jest. Po zabójstwie Barbarigo nowym dożą został jego brat – Agustino Barbarigo, który jednak nie miał kontaktów z zakonem templariuszy.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nie wiadomo, kim dla Marco był Silvio. Wiadomo jedynie, że należał do jego rodu.