FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Jestem tu po to by ci służyć mój mroczny władco!

—Marianna gotowa służyć Henrykowi I

Marianna Blavatsky to wysokiej rangi kapłanka Dywizji Paranormalnej SS i kobieta przewodząca Operacji "Wskrzeszenie" oraz trzeciorzędowa antagonistka pojawiająca się w grze Return to Castle Wolfenstein. Nauczała Helgę von Bulow w zakresie okultyzmu. Do momentu gdy Biuro Tajnych Operacji (OSA) dowiaduje się o ceremonii, mało jest o niej wzmianek.

Przeszłość

Madame Blavatsky zgłębiała sztuki czarnej magii przez dłuższy czas. Ustanowiła się mianem osoby odpowiedzialnej za okultyzm w III rzeszy. W związku z tym posiada dobre kontakty z Himmlerem oraz wielką władzę w szeregach Dywizji Paranormalnej SS. Blavatsky nauczała wielu, jednak jej najwierniejszą uczennicą jest Helga von Bulow. Ze spokojem i zdeterminowaniem udało jej się zdobyć wiedzę, która mogłaby posłużyć nazistom w zdobyciu mocy jakiej nawet sobie nie wyobrażali.

Osobowość

Jak zostało wskazane w napisanych przez nią notatkach i listach, które można znaleźć w grze, była to kobieta bardzo dumna, co pokazuje jej list do Himmlera, a także była też zbyt pewna siebie i dość arogancka. Jest wyraźnie fanatyczna i oddana celom nazistów. Jej pisma również wskazują, że ma mieszane opinie na temat niektórych wysokich rangą oficerów w nazistowskich Niemczech, co zostało ukazane w jednym z jej listów, który ukazuje, że generał von Stauff jest jednym oficerem, którego szanuje, podczas gdy nienawidzi generała Burkhaltera z powodu jego arogancji, nawet stwierdzając, że jest rozczarowana, gdy dowiedziała się, że został on jednym z "wybranych", jednak zaakceptowała rzeczywistość okoliczności, wskazując również, że stawia swoje cele przede wszystkim. Biorąc pod uwagę jej wygląd, wydaje się, że ma dziwną fascynację tatuażami.

Przebudzenie Henryka I

Po raz pierwszy widzimy ją przeprowadzającą ceremonię na terenach Grzesznej Ziemi niedaleko Dworku Schufstaffel na trzech Superżołnierzach. Na samym końcu fabuły, Marianna przeprowadza ostateczną ceremonię i zmienia trzech Superżołnierzy w Mrocznych wojowników aby ożywić Henryka I. Marianna ukłoniła się mu i ofiarowała mu swe posłuszeństwo. W nagrodę, Henryk zamienił ją w swojego nieumarłego sługę. Blavatsky oraz Mroczni wojownicy zostali zgładzeni przez Blazkowicza gdy ten przybywa zmierzyć się z Henrykiem I.

Podczas walki z Henrykiem I, bardzo łatwo rozpoznać ją pośród innych nieumarłych z powodu wzrostu oraz koloru skóry, ale nie posiada jakichkolwiek innych cech szczególnych, które wyróżniałyby ją od zwykłych zombie, co oznacza, że nie jest mini-bossem. Mimo to, ma więcej zdrowia niż zwykły nieumarły a duchy czaszki, które wysyła potrafią oślepić gracza. Najszybszą metodą na pozbycie się jej jest użycie Miotacza ognia a gdy padnie dobić ją. Należy ją pokonać szybko aby skupić całą uwagę na Henryku I który stanowi o wiele większe zagrożenie.

Ciekawostki

  • Marianna została nazwana nazwiskiem prawdziwej badaczki okultyzmu Heleny Blavatsky, i jest prawdopodobnie jej potomkiem.

Galeria