FANDOM

Martin Brenner – jeden z głównych antagonistów pierwszego sezonu serialu Stranger Things.

Grał go aktor Matthew Modine.

Biografia

Przeszłość

Jego przeszłość nie jest dokładnie znana, z wyjątkiem faktu, że był powiązany z kontrowersyjnym badawczym projektem o kryptonimie MK-Ultra, którego celem było sprawdzenie, jakie metody oddziaływania na ludzki mózg są najskuteczniejsze. Jedną z królików doświadczalnych była kobieta Terry Ives, która w tym czasie była w ciąży. Urodziła córkę o imieniu Jane, lecz wskutek eksperymentów na kobiecie dziecko zyskało zdolności psychokinezy.

Po zamknięciu projektu Terry wniosła pozew przeciwko Brennerowi, ale nie miała wystarczająco dowodów. Jane była wychowywana przez niego w laboratoriach, oraz zmieniono jej imię na "11". Była ona poddawana wielu testom, oraz wykorzystana, aby szpiegować rosyjskiego agenta. W czasie szpiegowania go, Jedenastka zobaczyła potwora, więc spanikowała. Zaintrygowany stworem Brenner chciał, aby dziewczynka nawiązała kontakt z nim, lecz ta przez przypadek otworzyła bramę do "drugiej strony", gdzie mieszka stworzenie. Jedenastka zdołała uciec z laboratorium.

Sezon 1

Po ucieczce Jedenastki Brenner oprócz poszukiwania jej oraz potwora badał przejście do wymiaru, do którego czasem wysyłał swoich ludzi. Odkrył toksyczną atmosferę panującą w tamtym miejscu.

Potwór porwał chłopca o imieniu Will Byers, a Brenner zatuszował to umieszczając fałszywe, wypchane futrem zwłoki Willa w jeziorze.

Wkrótce odkrył, że Jedenastka przyjaźni się z trójką dzieci – Dustinem, Lucasem oraz Mikiem. Wysłał agentów, aby ich schwytać, lecz dzięki mocom dziewczynki udało im się uciec.

Potem policjant Jim Hopper wraz z matką Willa próbowali włamać się do laboratorium, lecz natychmiast zostali schwytani. Hopper zdołał wynegocjować z Brennerem ich dostęp do wejścia (i odszukanie Willa) za lokalizację dziewczynki. Brenner wraz z agentami udał się do szkoły, gdzie była Jedenastka i próbował ją zabrać do laboratorium, ale ta zabiła połowę jego agentów. Ich krew przywołała potwora, który zabił pozostałych ludzi Brennera. Nie wiadomo, czy ten przeżył atak.