FANDOM

Maska - tytułowy protagonista serii Maska. Jest manifestacją niesławnej Maski Lokiego, którą dawała moce, każdemu kto założy ją na twarz. Maska jest potężna, ale powoduje, że osoba nosząca traci zdrowie psychiczne.

W adaptacji filmowej z 1994 roku w wcielenie Maski - Stanleya Ipkissa wcielił się Jim Carrey.

Początek

Komiks

W komiksach jedyne co wiadomo o pochodzeniu Maski, to to że, kiedyś należała ona do starożytnego afrykańskiego plemienia, które rzuciło na nią klątwę i na jego nośiciela.

Film i kreskówka

W adaptacji filmowej Maska została stworzona między końcem IV wieku naszej ery a początkiem V wieku naszej ery przez Lokiego, nordyckiego boga, który zrzucił ją na Ziemię, aby mogła wywołać chaos, zamieszanie i przerażenie wśród ludzkość.

Nosiciele maski

Stanley Ipkiss

Pierwszym wcieleniem postaci był Stanley Ipkiss słaby, neurotyczny mężczyzna, który kupił Maskę jako prezent dla swojej dziewczyny Kathy. Po zakupie Maska zaczęła rozmawiać ze Stanleyem i namawiała go, aby go założył, i przekształciła go w nadczłowieka. Po zdobyciu nowych mocy, Stanley natychmiast rozpoczął szaleństwo zabijania, mordując ludzi, którzy znęcali się nad nim i wykorzystali go.

Po zdjęciu Maski działania Stanleya odbiły się na nim emocjonalnie, powodując, że stał się wulgarnie obelżywy wobec Kathy i w rezultacie został wyrzucony z mieszkania. Stanley później włamuje się do mieszkania Kathy gdzie odzyskuje Maskę i zabija jedenastu policjantów w drodze powrotnej do domu. Po powrocie do domu Stanley zdejmuję maskę a potem zostaje postrzelony w plecy i zabity przez Kathy, która odkryła jego tożsamość.

Porucznik Mitch Kellaway

Drugim nosicielem Maski był porucznik Kellaway uczciwy glina, któremu Kathy oddała Maskę w celu bezpiecznego przechowywania. Zestresowany zabójstwami Stanleya i zorganizowanymi bossami przestępczymi powoli przejmującymi miasto, Kellaway ignoruje ostrzeżenia Kathy dotyczące Maski i zakłada ją. Po zdobyciu mocy Maski, Kellaway próbuje na dobre wykorzystać swoje nowe moce i tożsamość, mordując bossów mafii Edge City, chociaż jego metody stają się coraz bardziej gwałtowne. Walcząc z Walterem, niemym i niezwykle potężnym mięśniakiem mafii, Kellaway zostaje zaatakowany przez eskadrę policji i prawie zabija swojego przyjaciela i partnera, powodując, że ucieka i zakopuje Maskę w wypełnionej cementem dziurze w piwnicy.

Nunzio

Trzeci nosiciel Maski - Nunzio, był kiepskim kierowcą mafii, który siłą nałożył Maskę po tym, jak kilku gangsterów ukradło ją porucznikowi Kellaway. Po zostaniu nową Maską, Nunzio zabił swoich byłych towarzyszy i zabił wszystkich pozostałych władców zbrodni w Edge City, aby stać się jedynym szefem mafii w mieście. Po poznaniu nowej Maski, Kathy przebrała się za prostytutkę i nakłoniła Nunzio do zdjęcia Maski, wyciągnęła broń i zabiła go.