FANDOM

Dr Mason Wren – oficer medyczny na USM Auriga, głowa zespołu naukowców odpowiedzialnego za próbę wskrzeszenia obcej formy życia.

Charakterystyka

Doktor Wren był uzdolnionym genetykiem i biologiem, posiadał również wiedzę z zakresu anatomii i chirurgii. Był inicjatorem pomysłu sklonowania Ellen Ripley, do którego namówił władze wojskowe. Te zaś powierzyły mu zespół naukowców, fundusze, nowoczesny sprzęt oraz wolną rękę.

Swoim zachowaniem i metodami Wren przypominał odrobinę nazistowskiego doktora Mengele. Był wyprany ze współczucia i moralności, nie posiadał skrupułów ani sumienia. W imieniu nauki dokonał wielu potworności, wierzył, że cel uświęca środki. W przeciwieństwie do swojego zastępcy, Gedimana, Wren podchodził do całego przedsięwzięcia bardziej rzeczowo. Gediman był ślepo zafascynowany obcym gatunkiem, on zaś widział w nim bardziej źródło odkryć i dochodów.

W filmie

Praca nad przywróceniem do życia Ellen Ripley trwała wiele lat. W końcu po wielu wysiłkach przedsięwzięcie powiodło się i zespół wykroił ze sklonowanej kobiety królewski embrion. Wren i Gediman z ciekawością obserwowali zachowania „numeru 8”. Wren przeprowadzał z nią badania psychologiczne, w trakcie których obiekt badań usiłował go udusić.

Wren odkrył włamanie Call do jednego z tajnych pomieszczeń i w związku z tym wydał polecenie likwidacji przemytników. Żołnierze zatrzymali załogę Betty w mensie, jednak wybuchła strzelanina, którą prócz przemytników przetrwał tylko doktor i jeden z żołnierzy. Przemytnicy podjęli decyzję o zabrania naukowca ze sobą, jako że zna statek i drogę do doku.

W trakcie przeprawy przez szyb kuchenny załoga została zaatakowana przez ksenomorfa. Call nierozważnie dała doktorowi pistolet, w celu otwarcia zamka. Wren bez namysłu „zastrzelił” ją i uciekł, zamykając za sobą właz. Następnie usiłował dotrzeć do doku na własną rękę. Call, która jako robot przeżyła upadek i strzały, przeszkodziła mu w tym podłączając się do systemu i zamykając przejścia.

Wren zaskoczył załogę podczas przygotowań do odlotu. Wziął Call jako zakładniczkę i kazał jej towarzyszom złożyć broń i wypełniać jego polecenia. Wtedy Purvis zaczął się dziwnie zachowywać – embrion w jego ciele szykował się do opuszczenia gospodarza. Mężczyzna, nie zważając na ból i strzały Wrena, dopadł doktora i zaczął go bić. Czując, że zaraz umrze, przyłożył jego głowę do swojej klatki piersiowej, tak, że rodzący się ksenomorf przebił czaszkę naukowca. Przemytnicy zastrzelili nowonarodzonego potwora.