FANDOM

Matka Talzin, znana również jako Talzin – mniejsza antagonistka z serii Gwiezdne wojny. Talizn była Dathomirianką, która żyła w ostatnich dekadach panowania Republiki Galaktycznej i stała się potężną postacią podczas Wojen Klonów. Na swojej ojczystej planecie Dathomirze, Talzin żyła jako szamanka i Matka klanu Sióstr nocy - klan czarownic wrażliwych na Moc, które używały magii do manipulowania dziką przyrodą wokół nich i rządzenia swoimi męskimi odpowiednikami, Braćmi Nocy. Doświadczenie Talzin w magiach było na tyle znaczące, że przyciągnęło uwagę Mrocznego Lorda Sithów, Darth Sidiousa, który przybył na Dathomirę rzekomo po to, by wymieniać się wiedzą na temat ciemnej strony mocy i pojąć Talzin na swoją uczennicę. Zamiast tego, Lord Sithów uprowadził syna Talzin, Maula, i wziął go na ucznia w jej miejsce. Wiele lat później został uznany za zmarłego w bitwie pod Naboo, po tym jak doznał śmiertelnych obrażeń, ale jego siła w ciemnej stronie pozwoliła mu pozostać ledwie żywym. Chociaż Talzin była świadoma niewiarygodnego przetrwania Maula, nie była w stanie go uratować i dlatego pozostała na Dathomirze, aby zemścić się na Sidiousie i jego Sithach, a jej ostatecznym celem była galaktyczna dominacja.

Kiedy wojny klonów między Republiką a Konfederacją Niezależnych Systemów wybuchły dziesięć lat później, Talzin zyskała rozgłos w galaktyce sprzedając usługi Sióstr nocy jako zabójców i najemników. Pośród Wojen Klonów Talzin zaczęła atakować hrabiego Dooku, przywódcę Konfederacji i najnowszego ucznia Lorda Sidiousa. Asajj Ventress, uczennica Dooku została zdradzona przez Dooku i wróciła na Dathomirę, by szukać pomocy Talzin w zemście. Chociaż ich wczesne próby zabicia Dooku nie powiodły się, Talzin miał długoterminowy plan upadku Lorda Sithów: zapewni Dooku nowego ucznia w postaci Savage Opressa należącego do Nocnych Braci, który był także jednym z dzieci Talzin. Opress był biologicznym bratem Maula i po upadku pod wpływem swojej magii stał się całkowicie lojalny wobec swojej matki i był ukryty w szeregach Sithów. Ostatecznie zarówno Ventress, jak i Opress okazali się niezdolni do zabicia hrabiego i zostali zmuszeni do ponownego znalezienia schronienia u Talzin. Podczas gdy ona zleciła Opressowi zlokalizowanie Maul gdzieś na Terytoriach Zewnętrznych, powitała Ventress z powrotem do Dathomirze jako pełnoprawnego członka klanu. Wkrótce potem na ich świat wkroczyły armie Dooku, a prawie wszystkie Siostry nocy zostały zabite przez Konfederacyjnego przywódcę - Generała Grievousa i jego wojska, z wyjątkiem samej Ventress i Talzia. Osłabiona, starsza Siostra nocy uciekła do świata duchów, aby przeżyć. Wkrótce po masakrze Opress wrócił do Dathomirę po udanym odzyskaniu szalonego i okaleczonego Maul. Wykorzystując to, co pozostało po bitwie, Talzin zrekonstruował swojego syna i przywróciła mu zepsuty umysł.

Galeria Edytuj