Bernie Hayes: To- robotyczny Godzilla!
Josh Valentine: Nie, to jest... to jest Mechagodzilla.

—Bernie Hayes i Josh Valentine widząc aktywowanego Mechagodzillę

A teraz... mój Mech. Jest nie tylko równy Godzilli... ale jego ulepszeniem. Apex Tytan mojej własnej ręki. Czas pokazać światu, co potrafisz.

—Walter Simmons, będący świadkiem pełnej aktywacji Mechagodzilli

Mechagodzilla to główny antagonista filmu z 2021 roku Godzilla kontra Kong.

Był to zmechanizowany kaiju stworzony przez Apex Cybernetics w celu eksterminacji każdego Tytana na świecie, tak aby ludzie pozostali dominującym gatunkiem na Ziemi. Później jednak wpadł pod wpływ Króla Ghidory i zamiast tego próbował zniszczyć zarówno Godzillę, jak i King Konga.

Osobowość

Początkowo Mechagodzilla nie miał wyraźnej osobowości ze względu na pilota sterującego mechem. Działałby i podążał tylko na jego polecenie, jednak po wystawieniu na działanie energii z Pustej Ziemi, energia połączyła się z sieciami neuronowymi Ghidory, powodując, że Mechagodzilla oszalał. Ostatecznie nadał mechowi własną osobowość. W rezultacie Mechagodzilla stał się nieubłaganą maszyną do zabijania, która była zdeterminowana, aby zabić zarówno Godzillę, jak i Konga, a także wszystkich ludzi wokół niej.

Istnieją przypadki, w których widać było, że Mechagodzilla wykazuje cechy podobne do Ghidory, takie jak ryk, ponieważ była to lekka mechaniczna mieszanka między Godzillą i Ghidorą. Podobnie jak trójgłowy smok, Mechagodzilla zaczął okazywać oznaki wielkiego strachu i lęku w momencie bycia w obliczu nieuchronnej śmierci, gdy został posiekany toporem bojowym Konga, próbując uciec przed jego gniewem. Co dziwne, Mechagodzilla nie wydaje się wykazywać tych samych cech co lewa głowa, mimo że jest połączona z tą konkretną czaszką Ghidory. Może to sugerować, że podczas gdy Ghidorah wpływa na Mechagodzillę, nie opętuje jej bezpośrednio, i że nowo odkryta świadomość Mechagodzilli może być całkowicie własną istotą. Inną możliwością może być to, że lewa głowa jako Mechagodzilla nie ma zainteresowań i ciekawości wobec ludzkości i koncentruje się tylko na niszczeniu otaczających ją osób, prawdopodobnie wyciągając wnioski z poprzednich porażek z rąk Godzilli.

Biografia

Tło

Mechagodzilla została skonstruowany przez korporację Apex Cybernetics w następstwie apokaliptycznego szaleństwa Ghidory w 2019 roku. Wykorzystując czaszkę lewej głowy smoka, wykonano kokpit do sterowania Mechagodzillą za pomocą fal radiowych. Pilotem był Ren Serizawa, syn Ishiro Serizawy, który wchodził w trans podczas pilotowania mecha. Celem jego budowy była eksterminacja każdego żyjącego Tytana na Ziemi, aby ludzie mogli stać się szczytowym gatunkiem.

Godzilla kontra Kong

Mechagodzilla jest po raz pierwszy widziany w zamkniętej placówce Apex w Hong Kongu, w którym Maddison Russel, Josh Valentine i Bernie Hayes znajdują się po tym, jak znaleźli się na gapę na nosidle zawierającym jaja Czaszkołazów. Mechagodzilla przetestował swoją moc na dorosłym Czaszkołazie, używając jedynie swojej brutalnej siły, by złapać gada i przeciąć go na pół wiązką energii (znaną jako Krzyk Protonowy). Dyrektor generalny Apex, Walter Simmons, ujawnia później swój zamiar wykorzystania energii z Pustej Ziemi, aby przezwyciężyć ograniczenia Mechagodzilli. Po wycieczce do Pustej Ziemi firmie Apex udaje się zatrzymać kamień zawierający odrobinę energii i użyć go do ulepszenia robota.

Po bitwie Godzilli z Kongiem, w której Godzilla pokonuje Konga, Simmons uznał to za okazję do przetestowania swojego wynalazku i aktywuje Mechagodzillę, jednak napływ energii powoduje awarię Mechagodzilli, porażając Rena prądem na śmierć. Mieszanina źródła energii i sieci neuronowej Ghidory "budzi" świadomość smoka, powodując opętanie maszyny. Zastępuje sterowanie i zabija Simmonsa przed wydostaniem się z placówki Apex.

Następnie Mechagodzilla wpada w niekontrolowany szał w Hong Kongu, niszcząc wszystko na swojej drodze za pomocą Protonowego Krzyku, po czym konfrontuje się z Godzillą. Będąc zmęczonym poprzednią bitwą z Kongiem, Godzilla zostaje szybko i brutalnie pokonany przez swojego mechanicznego odpowiednika, który wysadza go różnymi broniami i rzuca nim po mieście. Nathan Lind ożywia Konga, używając swojego pojazdu do przemieszczania się po Pustej Ziemi jako defibrylatora, a Jia przekonuje go, by pomógł Godzilli. Nawet z pomocą Konga Mechagodzilla wciąż okazuje się zbyt silny i jest w stanie pokonać obu kaiju. Zanim zdąży ich wykończyć, zatrzymuje się po tym, jak Josh wylewa alkohol Berniego na panel sterowania robota. Godzilla następnie wykorzystuje swój atomowy oddech, aby naładować topór Konga, umożliwiając mu rozczłonkowanie Mechagodzilli przed oderwaniem jego głowy, kończąc jego krótkie rządy terroru.

Moce i umiejętności

Moce

  • Fizjologia androidowego Tytana: Jako tytan-android, Mechagodzilla posiadał kilka cech fizycznych i niefizycznych.
    • Zaawansowana siła: Mechagodzilla był znacznie silniejszy niż ludzie i większość innych Tytanów; na przykład, był w stanie stosunkowo łatwo pokonać Godzillę (króla Tytanów), nawet gdy Godzilla i Kong walczyli z nim jednocześnie, Mechagodzilla wciąż okazywał się czymś więcej niż tylko pojedynkiem. Należy jednak zauważyć, że w tym czasie Godzilla i Kong byli w skrajnie osłabionym stanie po walce ze sobą, a zatem; nie byli u szczytu swojej siły.
    • Zaawansowana trwałość: Mechagodzilla był znacznie trwalszy niż ludzie i większość innych Tytanów; na przykład był w stanie wytrzymać potężne ciosy Godzilli i Konga.
    • Zaawansowana prędkość: Mechagodzilla był znacznie szybszy niż ludzie i większość innych Tytanów; na przykład był w stanie działać z dużą prędkością oraz wyprzedzić Godzillę. Należy jednak zauważyć, że w tym czasie Godzilla był w skrajnie osłabionym stanie po walce z Kongiem, a zatem; nie był u szczytu swojej szybkości.
    • Zaawansowana zwinność: Mechagodzilla był znacznie bardziej zwinny niż ludzie i większość innych Tytanów.
    • Zaawansowane odruchy: Odruchy Mechagodzilli były znacznie szybsze niż u ludzi i większości innych Tytanów; na przykład był w stanie uniknąć większości ataków Godzilli i Konga.
    • Zaawansowana wytrzymałość: Mechagodzilla posiadał znacznie większą wytrzymałość niż ludzie i większość innych Tytanów; pozwalając mu pozostać aktywnym fizycznie przez długi czas.
    • Krzyk Protonowy: Mechagodzilla mógł generować, tworzyć i rzutować intensywną, jasnoczerwoną wiązkę energii z paszczy; był w stanie przeciąć dorosłego Czaszkołaza na pół i pokonać atomowy oddech Godzilli. Należy jednak zauważyć, że w tym czasie Godzilla był w stanie skrajnego zmęczenia po walce z Kongiem, a zatem; jego atomowy oddech mógł nie być u szczytu swojej siły.

Umiejętności

  • Zaawansowany bojownik: Dzięki zaawansowanej sile fizycznej, szybkości, zwinności i refleksowi Mechagodzilla był wysoce wykwalifikowanym wojownikiem, ponieważ był w stanie zmierzyć się jednocześnie z Godzillą i Kongiem, pomimo przewagi liczebnej. Należy jednak zauważyć, że w tym czasie Godzilla i Kong byli w skrajnie osłabionym stanie po walce ze sobą, a zatem nie byli u szczytu swojej siły.
  • Wyrzutnie rakiet: Mechagodzilla miał zamontowane na ramionach wyrzutnie rakiet, zdolne do ogłuszenia Godzilli.
  • Wiertło: Ogon Mechagodzilli był wyposażony w śmiercionośne wiertło, którego robot próbował użyć przeciwko Godzilli i Kongowi.
  • Pędniki: Mechagodzilla miał silniki odrzutowe zamontowane z tyłu i po bokach, umożliwiając szybki ruch lub dodając impetu do uderzeń.
  • Energia z Pustej Ziemi: Mechagodzilla był w stanie wykorzystać energię z Pustej Ziemi, pozwalając mu na wykonanie niszczycielskich uderzeń na Godzillę i Konga.

Słabości

  • Ograniczona trwałość: Chociaż Mechagodzilla był niesamowicie wytrzymały, miał swoje ograniczenia, na przykład naładowany topór Konga był w stanie przebić się przez opancerzoną obudowę, a następnie zniszczyć jego kończyny.
  • Uszkodzenie panelu sterowania: Płyn wylany na panel sterowania Mechagodzilli spowodował, że zaciął się podczas walki, pozwalając Kongowi i Godzilli zdobyć przewagę.

Galeria

Ciekawostki

  • Tak naprawdę nie wiadomo, czy Ghidorah w pewien sposób rzeczywiście opętał Mechagodzillę, czy robot po prostu wytworzył swoją własną osobowość na podstawie neuronów złotego smoka.
  • Mechagodzilla łączy różne aspekty poprzednich wcieleń, m.in. tych z filmów serii Showa (jest złoczyńcą i zaprojektowany, by uzurpować Godzillę jako Króla Potworów), Heisei (ma powiązania z wcieleniem Króla Ghidory) i Kiryu (używa bio-komputera, wpada w szał i jest zaskakująco zwinny). Zawiera również elementy postaci z nieużytego kaiju o nazwie Berserk (jest przejęty przez jakąś siłę i zwraca się przeciwko swoim twórcom).
  • Jest to drugie wcielenie Mechagodzilli pojawiające się w amerykańskim filmie, po Mechagodzilli z Player One.
  • Kong dekapitujący Mechagodzillę jest bardzo podobne do sposobu, w jaki Godzilla wykręcił i oderwał głowę Mechagodzilli w filmie Godzilla kontra Mechagodzilla z 1974 roku oraz jak Predator wyrywa głowy swoim ofiarom.
  • W pewnym momencie krzyk protonowy Mechagodzilli na krótko iskrzy niebieską i żółtą energią. Przypomina to wiązki energii pierwszego Mechagodzilli.
  • Ryk Mechagodzilli jest po prostu mechaniczną wersją ryku Godzilli. Kiedy świadomość Ghidory opętała mecha, jego ryk zmienił się w zmodyfikowaną odmianę ryku trójgłowego smoka.
  • Metoda, którą Mechagodzilla zamierzał użyć do zabicia Godzilli, była tą samą metodą, której Godzilla użyła do zabicia samicy M.U.T.O. w pierwszym filmie o nazwie "pocałunek śmierci".
  • Koncept Mechagodzilli zbudowanego wokół innego kaiju, a później opętanego przez wspomnianego kaiju, jest podobny do tego z Kiryu, który został zbudowany wokół kości oryginalnego Godzilli i w pewnym momencie wpadł pod jego wpływ.

Nawigacja