Moc Kishina wykracza poza ludzkie zrozumienie. To jest sama ewolucja! Shinigami i ty w DWMA czuwaliście i chroniliście świat, działając jako środek odstraszający przed tą potęgą. Intencje DWMA można podsumować jednym wyrażeniem: „Utrzymać status quo”. Ale czas płynie do przodu. Czy nie jest logiczne, że wraz z nim rozwijamy się i czynimy postępy? To całkowicie naturalne. Doktorze Stein... czy naprawdę chcesz monotonnego świata... w którym nic się nigdy nie zmieni?

—Medusa Gorgon

Strach jest siłą napędową i twórcą porządku. Z tego powodu strach, który istnieje na świecie, znacznie przewyższa ilość obecnego niebezpieczeństwa. Czasami z każdego człowieka płynie nadmiar strachu.

—Medusa Gorgon

Medusa Gorgon jest pierwszą główną antagonistką w mandze i anime Soul Eater. Jest matką Crony, która jest również klejnotem koronnym w jej głównym planie: zniszczeniu obecnego porządku światowego, aby przywrócić planetę na właściwe tory. Jest środkowym dzieckiem trzech Sióstr Gorgon. Medusa, pozbawiona empatii wobec innych, a także mająca pokręcone poczucie miłości do tych, którzy są do niej podobni, postrzega każdego jako potencjalny okaz do eksperymentowania lub jako narzędzie dostosowane do jej celu.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Houko Kuwashima, a w wersji angielskiej Luci Christian.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Medusa jest kobietą o dość przeciętnej fizycznej budowie i dużym, czarnym kropkowanym tatuażu w kształcie węża wijącym się po obu jej ramionach. Jej rysy twarzy składają się z oczu zawierających żółte tęczówki z czarnymi źrenicami i blond włosy ułożone w szpiczasty styl, z dwoma długimi pasmami rozciągającymi się w dół, otaczającymi obie strony twarzy, które oplatają się jak wąż kaduceusza, spoczywając na jej klatce piersiowej. Ma na sobie czarny strój z kapturem, który rozciąga się do kolan. Sam kaptur ozdobiony jest po obu stronach podobnymi do oczu oznakowaniami, które, co ciekawe, nadają mu wygląd ust, zębów i kłów węża. Medusa ma również ogon w kształcie strzały. Warto zauważyć, że zawsze chodzi boso - nigdy nie nosi butów, gdy nie jest w przebraniu, z wyjątkowo pomalowanymi paznokciami - czarnymi z żółtymi strzałkami skierowanymi do góry.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Medusa jest niezwykle złowieszczą i złą osobą, a także bardzo potężną wiedźmą. Jej największą umiejętnością jest manipulowanie prawie każdym, ze względu na jej niewiarygodnie wysokie umiejętności aktorskie. W swojej prawdziwej postaci Medusa postrzega cały świat jako miejsce zastoju, w którym nic nie ewoluuje ani się nie zmienia. Nienawidzi tego tak bardzo, że postanowiła wskrzesić Kishina Asurę, aby świat znów zaczął „poruszać się”. Czerpie niesamowitą przyjemność z bólu innych, kiedy to ona go powoduje i kiedy jej eksperymenty działają. Jest tak nikczemna, że ​naraża nawet własne dziecko, Cronę, na niewyobrażalnie męczeńskie kary, takie jak zamykanie jej w ciemnym pokoju na wiele dni bez jedzenia i wody, ilekroć nie zrobi tego, co jej każe, i straszy ją rozkazami pochłonięcia wielu ludzkich dusz. Łatwo ją rozgniewać przez tych, którzy stają jej na drodze w jej eksperymentach lub w „ewolucji” świata i zwykle próbuje wyeliminować te problemy.

Chociaż wydaje się tak bardzo mroczna, stwierdzenie, że Medusa nie ma w sobie miłości, jest fałszywym stwierdzeniem. W głębi Medusy znajduje się jej wyjątkowa, złowroga forma miłości, która pojawia się niezwykle rzadko. Wyraża romantyczną miłość w szczególności wobec doktora Steina, którego uważa za atrakcyjnego z powodu jego wewnętrznej ciemności. Ma także matczyną miłość do Crony, która pojawia się dopiero po tym, jak ta stała się przerażającym zabójcą i szerzycielem szaleństwa. Wyjątkowo w obu przypadkach Medusa otwarcie oświadczyła, że ​​kocha tę osobę tuż przed zabiciem jej przez tę samą osobę.

Jednak w anime Stein stwierdza, że ​​jakakolwiek miłość w sercu Medusy, bez względu na to, jak mała lub duża, była zwykłą mistyfikacją. Podczas pierwszej bitwy z nią, mówi do niej: „W swoim sercu, Meduso, jesteś taka jak ja. Nigdy nie zrozumiałabyś pojęcia takiego jak miłość”. Opierając się na jej złych i manipulacyjnych działaniach, może to być prawda. Biorąc pod uwagę, jak silna jest nienawiść jej nemezis - Maki wobec niej, może być również bardziej okrutna i brutalna niż jej wersja z mangi.

Mimo to Medusa okazuje się najbardziej złą postacią w całej serii, nawet bardziej niż Asura. W anime technika Majaka Hunt Maki, polegająca na usuwaniu wszelkiego zła, jest jedyną rzeczą, która może Medusę zabić z tego powodu, że jest czystym złem. Natomiast wręcz przeciwnie, kiedy Maka wykorzystuje łowcę Kishina (wariant o większej mocy) przeciwko Asurze, nie jest on w stanie zabić Asury, ponieważ jest on ucieleśnieniem szaleństwa, które nie jest całkowicie złe.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

  • Wysoka magiczna moc: Medusa jest niezwykle utalentowaną wiedźmą. W połączeniu ze swoim intelektem i mocą jest jednym z najpotężniejszych antagonistów w serii. Jest w stanie przeciwstawić się potężnej Kosie Śmierci, takiej jak Justin Law, a także przeciwko Steinowi, gdy władał Spiritem. Pod względem wielkości jej duszy, jest ona największą duszą wiedźmy pokazaną w całej serii, chociaż nie osiąga kalibru swojej siostry. Jej magicznym motywem jest wąż i wykorzystuje magię wektorową. Po zdobyciu ciała Arachne ataki Meduzy rozwijają cechy w ich wyglądzie, które zostały zaczerpnięte z motywu pająków jej siostry.
  • Przejmowanie ciała: Wykorzystując swoje magiczne zdolności, Medusa ma zdolność przetrwania śmierci poprzez ukrywanie swojej duszy w wężu. Wchodząc w czyjeś ciało, może przejąć całkowitą kontrolę.
  • Ekspertka w rzucaniu klątw: Medusa ma zdolność przeklinania innych za pomocą magii, która może przyspieszyć szaleństwo. Użyła tego na Steinie poprzez węża, który Crona wszczepiła Marie bez jej wiedzy.
  • Wężowe chowańce: Medusa ma tysiące węży w swoim ciele gotowych do wykonywania jej rozkazów bez potrzeby rezygnacji z ochrony duszy, co pozwala jej również uniknąć odkrycia przez innych.
  • Intelekt na poziomie geniusza: Medusa jest bardzo inteligentna i sama w sobie jest uważana za geniusza naukowego. Z powodzeniem odkryła sekret DWMA jako pielęgniarka i wynalazła Czarną Krew, która może przekształcić daną osobę w Kishina poprzez rezonans z nimi z powodu szaleństwa. Jest prawdopodobnie jedną z najmądrzejszych postaci w serii.
  • Specjalistka w oszustwach: Medusa ma bardzo duże umiejętności w manipulowaniu i oszukiwaniu innych. Potrafi skłonić niemal każdego do swojej woli najróżniejszymi metodami, od fałszywej życzliwości po szantaż, a nawet tortury. Najlepszym dowodem na jej umiejętności aktorskie i manipulacyjne jest fakt, że udało jej się żyć niezauważona w DWMA, tuż pod nosem samego Shinigami.
  • Zastraszanie: Pomimo swojego wyglądu, ponieważ jest złowrogą i przebiegłą osobą, wiele postaci, które znają Medusę lub ją spotkały, zauważyło, jak bardzo jest zła. Jest to najbardziej widoczne u Crony, ponieważ bardzo się jej boi, z resztą tak samo jak inne postacie, takie jak Free, który jest nieśmiertelny, a Eureka nie odważy się nawet kiwnąć palcem w jej obecności. Często wykorzystuje to do kontrolowania swoich ofiar, które wiedzą o jej możliwościach.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Sposób, w jaki Meduza wielokrotnie przeskakuje z jednego ciała do drugiego, mając je, przypomina to jak wąż zrzuca skórę.
  • Od odcinka 45 w anime; jej dusza jest usuwana z ciała Rachel Boyd poprzez Majin Hunt Maki, jednak nigdy nie zdarzyło się to w mandze.
  • W napisach końcowych ostatniego odcinka anime pokazano sługi Medusy siedzące na wzgórzu. Jednak porusza się tam również wąż. Tak naprawdę był on samą Medusą, co wprost sugeruje, że wciąż ona żyje.
  • Nazwa Medusy nawiązuje do postaci z mitologii greckiej, Meduzy, która była jedną z trzech Gorgonów, podobnie jak Medusa jest jedną z trzech sióstr Gorgon w serii. Zdarza się, że jest jedyną z dotychczas ujawnionych, która ma takie samo imię jak jedna z prawdziwych sióstr Gorgon, ponieważ Arachne nosi imię kobiety, która w mitologii greckiej zmieniła się w pająka Ateny. „Medusa” to także włoskie i rosyjskie słowo „meduza”.