FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Megatron

Ah. Czekałem na to całą wieczność. To koniec, Prime.

—Megatron po śmiertelnym zranieniu Optimusa Prime

Megatron, później znany jako Galvatron, jest założycielem i przywódcą Decepticonów oraz głównym antagonistą serii Transformers.

Osobowość Edytuj

Megatron jest przywódcą Decepticonów, tradycyjnych wrogów bohaterskich Autobotów. W prawie wszystkich swoich wcieleniach w kreskówkach, komiksach i filmach, Megatron jest przedstawiany jako jeden z najpotężniejszych i nieustępliwych przeciwników Autobotów. Pod wieloma względami Megatrona można uznać za złego odpowiednika Optimusa Prime. Podczas gdy Optimus ma współczucie dla ludzkości, Megatron postrzega ich jako pionki i niewolników. Megatron może być postrzegany jako bezwzględny dowódca wojskowy i w przeciwieństwie do wielu innych złoczyńców nie był pierwotnie przedstawiany jako szalony lub anarchiczny z natury - był po prostu zbyt agresywny i żądny władzy, ale zawsze też mający powód do swoich działań (nawet jeśli inni często nie mogli go zrozumieć).

Podobnie jak u wielu wrogich wrogów, Megatron i Optimus Prime mają wobec siebie pewien dziwny szacunek, mimo że walczą ze sobą na śmierć i życie. Czasami obaj przywódcy przyznają (przynajmniej sobie), że gdyby nie ich różnice w ideologii, mogliby być przyjaciółmi - jest to fakt, który zasmuca Optimusa, ale w rzeczywistości jest to raczej zabawne dla Megatrona (w rzeczywistości bardzo to przypomina relację między Magneto a profesorem Xavierem).