Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym pozytywnych cech i bez żadnych szans na odkupienie. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze, pozytywne cechy to najczęściej są one fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.
Circle spoiler alert.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Zobacz inne pojęcia – Michael Myers

Poznałem go piętnaście lat temu. Powiedziano mi, że nic w nim nie zostało. Żadnych powodów, żadnego sumienia, żadnego zrozumienia; nawet najbardziej prymitywny sens życia lub śmierci, dobra lub zła, słuszności lub niesłuszności. Spotkałem tego 6-letniego dzieciaka z tą pustą, bladą, pozbawioną emocji twarzą i najczarniejszymi oczami; oczami diabła. Spędziłem osiem lat, próbując do niego dotrzeć, a potem kolejne siedem, próbując go zamknąć, ponieważ zdałem sobie sprawę, że to, co żyło za oczami tego chłopca, było po prostu… złem.

—Doktor Samuel Loomis opisujący swojego byłego pacjenta: Michaela Myersa.

Zawsze wiedziałam, że wróci. W tym mieście Michael Myers jest mitem. On jest Boogeymanem. Opowieścią o duchach, która ma przestraszyć dzieci. Ale ten Boogeyman jest prawdziwy. Zło takie jak on nigdy się nie kończy, po prostu robi się starsze. Mroczniejsze. Bardziej zdeterminowane. Czterdzieści lat temu przyszedł do mojego domu, żeby zabić. Zabił moich przyjaciół, a teraz wrócił, żeby dokończyć to, co zaczął ze mną. Jedyną osobą, która jest gotowa go powstrzymać.

—Laurie Strode w filmie Halloween z 2018 roku.

Michael Audrey Myers (ur. 19 października 1957), znany też jako Kształt i Boogeyman, jest głównym antagonistą serii Halloween. Jest pozbawionym emocji seryjnym mordercą, który zwykle przedstawiany jest jako ucieleśnienie czystego zła, a także jest arcywrogiem zarówno Laurie Strode, jak i Samuela Loomisa.

Biografia

Młodość

Michael Myers urodził się w 1957, prawdopodobnie w Haddonfield, gdzie prowadził zwyczajne i spokojne życie u boku swoich rodziców i siostry. Nikt nie wiedział o jego chorobie psychicznej. W wieku sześciu lat, podczas obchodów święta Halloween, Michael dokonał pierwszego morderstwa, pozbawiając życia siostrę Judith. Po tym czynie trafił do szpitala psychiatrycznego. Z powodu swojej nieuleczalnej choroby, miał go nigdy nie opuścić.

Halloween (1978)

Po piętnastu latach Michael Myers, przez Loomisa (jego psychiatrę) określony jako nic więcej niż czyste zło, ucieka z zakładu, kradnie samochód i powraca do Haddonfield. Zbliża się halloween. Loomis wie, dokąd podąża psychopata, więc przy pomocy policji decyduje się go odnaleźć. Myers prześladuje nastoletnią Laurie Strode, która w rzeczywistości jest jego siostrą, oraz dwie jej licealne przyjaciółki – Annie i Lyndę van der Klok. W dniu jego ucieczki, Laurie widzi go kilkukrotnie, między innymi podczas zajęć lekcyjnych, stojącego za oknem.

Wieczorem Laurie, zajmująca się swoim małoletnim sąsiadem Tommym Doyle, spotyka się z Annie, która pilnuje małej Lindsey. Annie zaprasza do domu Wallace'ów swojego chłopaka, a Lindsey pozostawia pod opieką Laurie. Wkrótce zostaje zamordowana przez Myersa, który śledził ją od rezydencji Doyle'ów. Następnie psychopata zabija Lyndę i jej chłopaka Boba Simmsa, którzy spotykają się w domu Wallace'ów, by tam uprawiać seks. Laurie obawia się o bezpieczeństwo swoich przyjaciółek, po dziwnym telefonie, który w rzeczywistości dostaje od Myersa. Laurie wysyła Lindsey i Tommy’ego do łóżek i wybiera się do Wallace'ów, na drugą stronę ulicy. Tam odnajduje zwłoki swoich znajomych i zaginiony grób Judith Myers. Zostaje zaatakowana przez Myersa, lecz udaje jej się uciec do Doyle'ów. Wkrótce dźga mężczyznę drutem do robótek ręcznych w kark, wieszakiem na ubrania w oko oraz nożem w tors, ale ten podnosi się z podłogi i rusza na nią ponownie. Lindsey i Tommy wybiegają z krzykiem z domu i napotykają się na ulicy na dr. Loomisa, który następnie wbiega do domu i tam ratuje Laurie, strzelając do Michaela, który wypada przez okno. Gdy jednak Loomis spogląda przez nie, Myersa już nie ma.

Halloween (2018)

Czterdzieści lat po wydarzeniach z pierwszego filmu, podcasterzy Aaron Korey i Dana Haines robią film dokumentalny oparty na morderstwach Haddonfield z 1978 roku. Spotykają Michaela, który od tego czasu odmawiał mówienia od lat. Po pokazaniu Michaelowi swojej starej maski opuszczają Sanitarium Smitha, by odwiedzić Laurie Strode. Nie udaje się jej przekonać, by przeprowadziła wywiad z Michaelem. Autobus przenoszący Michaela rozbija się, a on ucieka. Myers później zabija Aarona i Dana na stacji benzynowej (i kradnie ubrania inżyniera, aby je założyć dla siebie) i odzyskuje swoją maskę. Wracając do Haddonfield, Michael rozpoczyna morderczy szał, masakrując niewinne ofiary, w tym niektórych przyjaciół Allyson. Allyson został znaleziony przez oficera Hawkinsa i doktora Sartaina, nowego psychiatrę Michaela. Dr Sartain morduje Hawkinsa, ujawniając, że chciałby, aby Myers żył, aby mógł zbadać więcej swojej prawdziwej natury. Michael odzyskuje przytomność i miażdzy czaszkę Sartain'a. Myers następnie udaje się do domu Laurie, zamierzając zakończyć ją jako zemstę za obrażenia, które zadała mu wiele lat temu, a także za zranienie jego dumy. Laurie angażuje Michaela w walkę, kończąc na tym, że Michael zdobywa przewagę i wyrzuca ją z okna. Następnie próbuje zabić Allyson i Karen (córkę Laurie). Laurie wraca i popycha Michaela do sejfu. Po odzyskaniu córki i wnuczki Laurie łapie Michaela w kryjówki z metalowymi prętami i wypełnia pokój gazem. Następnie podpala go. Myers jest widziany patrzący na ocalałych.

Ciekawostki

  • Myers w grze Dead by daylight.png
    Michael nie ma problemu z zabijaniem ludzi czy zwierząt – prawdopodobnie nie zabija jednak dzieci, gdyż w całej serii miał wiele okazji, a nie zrobił tego.
  • W DLC do gry Call of Duty Ghost Michael jest grywalną postacią.
  • Micheal Myers dostępny jest w grze komputerowej Dead by Daylight jako jeden z grywalnych zabójców.

Linki zewnętrzne

Advertisement