FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Michael Myers

Michael Myers – to zabójca, główny bohater serii filmów Halloween.

Cechy

Michael różni się od typowych slasherowych morderców takich jak np Jason Voorhees. Na początku Michael wybiera ofiarę, którą później obserwuje tygodniami (np. patrzy zza okna). Następnie w najbardziej nieoczekiwanej chwili zabija ciosem w plecy. W dodatku jest on bardzo tajemniczy (dopiero współczesne filmy ukazały jego przeszłość czy motywacje).

Biografia

Młodość

Michael Myers urodził się w 1957, prawdopodobnie w Haddonfield, gdzie prowadził zwyczajne i spokojne życie u boku swoich rodziców i siostry. Nikt nie wiedział o jego chorobie psychicznej. W wieku sześciu lat, podczas obchodów święta Halloween, Michael dokonał pierwszego morderstwa, pozbawiając życia siostrę Judith. Po tym czynie trafił do szpitala psychiatrycznego. Z powodu swojej nieuleczalnej choroby, miał go nigdy nie opuścić.

Halloween (1978)

Po piętnastu latach Michael Myers, przez Loomisa (jego psychiatrę) określony jako nic więcej niż czyste zło, ucieka z zakładu, kradnie samochód i powraca do Haddonfield. Zbliża się halloween. Loomis wie, dokąd podąża psychopata, więc przy pomocy policji decyduje się go odnaleźć. Myers prześladuje nastoletnią Laurie Strode, która w rzeczywistości jest jego siostrą, oraz dwie jej licealne przyjaciółki – Annie i Lyndę van der Klok. W dniu jego ucieczki, Laurie widzi go kilkukrotnie, między innymi podczas zajęć lekcyjnych, stojącego za oknem.

Wieczorem Laurie, zajmująca się swoim małoletnim sąsiadem Tommym Doyle, spotyka się z Annie, która pilnuje małej Lindsey. Annie zaprasza do domu Wallace'ów swojego chłopaka, a Lindsey pozostawia pod opieką Laurie. Wkrótce zostaje zamordowana przez Myersa, który śledził ją od rezydencji Doyle'ów. Następnie psychopata zabija Lyndę i jej chłopaka Boba Simmsa, którzy spotykają się w domu Wallace'ów, by tam uprawiać seks. Laurie obawia się o bezpieczeństwo swoich przyjaciółek, po dziwnym telefonie, który w rzeczywistości dostaje od Myersa. Laurie wysyła Lindsey i Tommy’ego do łóżek i wybiera się do Wallace'ów, na drugą stronę ulicy. Tam odnajduje zwłoki swoich znajomych i zaginiony grób Judith Myers. Zostaje zaatakowana przez Myersa, lecz udaje jej się uciec do Doyle'ów. Wkrótce dźga mężczyznę drutem do robótek ręcznych w kark, wieszakiem na ubrania w oko oraz nożem w tors, ale ten podnosi się z podłogi i rusza na nią ponownie. Lindsey i Tommy wybiegają z krzykiem z domu i napotykają się na ulicy na dr. Loomisa, który następnie wbiega do domu i tam ratuje Laurie, strzelając do Michaela, który wypada przez okno. Gdy jednak Loomis spogląda przez nie, Myersa już nie ma.

Halloween 2018

Czterdzieści lat po wydarzeniach z pierwszego filmu, podcasterzy Aaron Korey i Dana Haines robią film dokumentalny oparty na morderstwach Haddonfield z 1978 roku. Spotykają Michaela, który od tego czasu odmawiał mówienia od lat. Po pokazaniu Michaelowi swojej starej maski opuszczają Sanitarium Smitha, by odwiedzić Laurie Strode. Nie udaje się jej przekonać, by przeprowadziła wywiad z Michaelem. Autobus przenoszący Michaela rozbija się, a on ucieka. Myers później zabija Aarona i Dana na stacji benzynowej (i kradnie ubrania inżyniera, aby je założyć dla siebie) i odzyskuje swoją maskę. Wracając do Haddonfield, Michael rozpoczyna morderczy szał, masakrując niewinne ofiary, w tym niektórych przyjaciół Allyson. Allyson został znaleziony przez oficera Hawkinsa i doktora Sartaina, nowego psychiatrę Michaela. Dr Sartain morduje Hawkinsa, ujawniając, że chciałby, aby Myers żył, aby mógł zbadać więcej swojej prawdziwej natury. Michael odzyskuje przytomność i miażdzy czaszkę Sartain'a. Myers następnie udaje się do domu Laurie, zamierzając zakończyć ją jako zemstę za obrażenia, które zadała mu wiele lat temu, a także za zranienie jego dumy. Laurie angażuje Michaela w walkę, kończąc na tym, że Michael zdobywa przewagę i wyrzuca ją z okna. Następnie próbuje zabić Allyson i Karen (córkę Laurie). Laurie wraca i popycha Michaela do sejfu. Po odzyskaniu córki i wnuczki Laurie łapie Michaela w kryjówki z metalowymi prętami i wypełnia pokój gazem. Następnie podpala go. Myers jest widziany patrzący na ocalałych.

Ciekawostki

  • Michael nie ma problemu z zabijaniem ludzi czy zwierząt – prawdopodobnie nie zabija jednak dzieci, gdyż w całej serii miał wiele okazji, a nie zrobił tego.
  • W DLC do gry Call of Duty Ghost Michael jest grywalną postacią.