FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Zatańczmy!

—Mileena

Mileena jest groteskowym klonem księżniczki Kitany stworzonym przez Shan Tsunga i antagonistką w grach z serii Mortal Kombat. Istnieje wiele wskazówek mówiących, że jest zakochana w Barace. Jest ona główną antagonistką w Mortal Kombat 2, 3, Gold, Deadly Alliance, Deception i Armageddon oraz pomniejszą antagonistką w Mortal Kombat 9 i Mortal Kombat X.

Charakterystyka

Wygląd

Mileena ma niesamowicie piękny i uwodzicielski wygląd, który jednak jest szpecony przez jej przerażające usta, ukryte pod maską. Mileena zwykle nosi strój w odcieniach różu; Jej pierwszy kostium składał się z prostego, trykotowego kombinezonu, podobnego do Kitany.

Dopiero w Mortal Kombat: Deception jej ubrania stały się bardziej prowokacyjne i eksponowały więcej ciała. Jej pierwszy kostium składał się z welonu, pod którym kryła usta, włosy miała związane w kucyk, jej ubrania składały się tylko z długiej czarnej szaty, która okrywała jej ramiona oraz odsłaniała swoją klatkę piersiową i brzuch. Miała też czarny pas wokół talii i czarne buty.

Jej strój w Mortal Kombat 9, który jest podobny do tego z Deception, również eksponuje znaczną część jej ciała. Nosi różowe buty na wysokich obcasach wraz z różową maską. Strój ujawnia również jej dekolt i umięśniony brzuch.

W Mortal Kombat X jej strój jest znacznie mniej prowokacyjny. Ma na sobie eleganckie spodnie, a jej usta są bardziej ludzkie niż poprzednio.

Osobowość

W przeciwieństwie do Kitany (osoby, na której podstawie została sklonowana), Mileena jest zła i okrutna. Gardzi swoją "siostrą" i nieustannie dąży do jej zabicia, czując się upoważniona do rządzenia Edenią jako księżniczka.

Jest w pewnym stopniu oportunistką i jest zawsze gotowa, by wykorzystać każdą moc, która trafi w jej ręce. Jest też niesamowicie obłąkańcza, bezwzględna i mordercza, gdy ktoś stanie na jej drodze, by zdobyć to, czego chce.

Umiejętności

Mileena dysponuje wielką siłą i zwinnością. W walce dzierży parę ostrych sai, sztyletów z którymi może rzucić się na przeciwnika. Zęby Mileeny są również tak ostre, że może łatwo wgryźć się w oponenta.

W całym Mortal Kombat siła Mileeny okazała się rywalizować z Shokanem i prawdopodobnie z innymi wojownikami z Pozaświata. Mileena jest niemal równa Kitanie, choć kilka razy z nią przegrała.

Można zauważyć, że Mileena jest o wiele bardziej brutalna i mniej umiarkowana niż Kitana, która jest bardziej chłodna i spokojna. Mimo tego, że Mileena nie jest wyszkolona w sztukach walki, używa własnych zabójczych ataków, głównie z użyciem brutalnej siły, takich jak wyskokie i silne ciosy, zwykle zawierające ostry atak na swoich przeciwników. Podczas używania prześwietlenia w Mortal Kombat 9 pokazuje swoją siłę, wykonując szybką serię dźgnięć sztyletami w brzuch i kończąc silnym uderzeniem kolanem w twarz przeciwnika.

Ciekawostki

  • W Deception nosi strój ujawniający najwięcej ciała ze wszystkich postaci w serii. Pojawiła się nawet w specjalnym wydaniu Playboya, w którym wykorzystano postacie z gier wideo.
  • Choć początkowo różniła się wyłącznie paletą barw od Kitany, jej ubrania stawały się coraz bardziej prowokacyjne, wraz z kolejnymi odsłonami serii. To sugeruje, że próbuje imponować głównie swoim ciałem, aby nadrobić cechy Tarkatan.
    • Jednak wygląd Mileeny drastycznie się zmienia w Mortal Kombat X, gdzie wygląda bardziej demonicznie niż uwodzicielsko.
  • Za każdym razem, gdy Mileena spotyka Kitanę, nazywa ją "siostrą".
  • W Mortal Kombat X jej kostiumy nie ujawniają tyle ciała co w poprzednich grach.
  • W Wieży Wyzwań, w Mortal Kombat 9 Mileena uszyła pluszowego misia specjalnie dla Scorpiona. Fani wtedy zaczęli sądzić, że Mileena może coś czuć do niego, ale nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone.
  • WatchMojo.com umieściło Mileenę, jako wyróżnienie, na liście "10 najlepszych antagonistek w grach wideo".
  • Mileena jest czasem porównywana do Harley Quinn z uniwersum DC.