Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Złoczyńcy Wiki, rozbudowując ją!

Kaiser Ghidorah , wcześniej znany także jako Potwór X, to główny i finałowy złoczyńca w filmie Godzilla: Ostatnia Wojna.

Grał go Motokuni Nakagawa w pierwszej formie oraz Toshihiro Ogura w drugiej.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Godzilla: Ostatnia Wojna[edytuj | edytuj kod]

Potwór X to finałowy przeciwnik Godzilli w filmie. Po wezwaniu przez obcą rasę Xilienów, Potwór X wyruszył na Ziemię, ukryty w asteroidzie o nazwie Gorath. Choć Godzilli udało się zniszczyć asteroidę przed jej wejściem w atmosferę, to Potwór pozostał nietknięty. Oba potwory zaczęły ze sobą walczyć, dopóki z pomocą dla Godzilli nie przyleciała Mothra. W odpowiedzi na to, Xilieni wysłali Gigana, któremu szybko udało się pokonać Mothrę. Cyborg następnie sprzymierzył się Potworem X w celu łatwiejszego pozbycia się Godzilli. Mothra jednak szybko odzyskała przytomność i wdała się w kolejną walkę z Giganem, w której oba potwory poniosły śmierć. W tym czasie Godzilli udało się przyszpilić do ziemi i obezwładnić Potwora X.
Tymczasem na Statku Matki, pan Potwora X został zabity, zmuszając go do działania samodzielnie. Godzilla próbował następnie zabić Potwora X promieniem atomowym, jednak ten odpowiedział własną wiązką. Zwarcie obu wiązek wytworzyło potężną eksplozję, która powaliła oba potwory. Podczas gdy Godzilla dochodził do siebie, Potwór X przekształcił się w swoją silniejszą formę, Kaiser Ghidorę.
W tej formie wiązki Kaiser Ghidory były potężniejsze od promienia atomowego Godzilli, co pozwoliło mu szybko go obezwładnić. Smok następnie ugryzł Godzillę w kark i począł wysysać energię życiową z niego. Znajdując się na granicy śmierci, Godzilla został wzmocniony przez wiązkę, wystrzeloną przez statek Gotengo.
Dzięki temu, Godzilla mógł uwolnić się za pomocą pulsu jądrowego ze szczęk Kaiser Ghidory. Po uwolnieniu się szczęk smoka, Godzilla zniszczył dwoje z trzech jego głów, a następnie wyrzucił go w przestrzeń kosmiczną, gdzie zniszczył Ghidorę spiralnym promieniem atomowym.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

Godzilla[edytuj | edytuj kod]

Potwór X pojawia się jako główny złoczyńca oraz większe zło w serii komiksowej o nazwie Godzilla, wydanej przez IDW Publishing. Razem z Kosmogodzillą, Hedorą i Giganem atakuje Ziemię, co zmusza Stany Zjednoczone do uwolnienia ziemskich potworów z Wyspy Potworów. Potwór X atakuje Nowy Jork, a sam zostaje zaatakowany przez Mothrę. Po pokonaniu Mothry, Potwór X zostaje zaatakowany przez Godzillę, Kiryu i Kumongę. Z pomocą przychodzi mu Kosmogodzilla. Kumonga zostaje pokonana, a Kosmogodzilla zamrożony przez promień z działa Zera Absolutnego Kiryu, potem wykończony przez promień atomowy Godzilli, Kiryu natomiast zostaje pokonany. Pozostali jedynie Potwór X i Godzilla. Potwór X począł przekształcać się w swoją prawdziwą formę, Kaiser Ghidorę, która szybko pokonała Godzillę.
Z pomocą Godzilli przyszedł Rodan, który wyrwał jedną z głów Kaiser Ghidory. Kolejna z głów Ghidory została zniszczona przez promień atomowy Godzilli, a ostatnia została zmiażdżona przez stopę Godzilli, zabijając go.

Godzilla: Unleashed[edytuj | edytuj kod]

Potwór X/Kaiser Ghidorah był brany pod uwagę do wystąpienia w grze Godzilla: Unleashed. Został jednak wyrzucony z projektu, gdyż twórcy uznali, iż jest "zbyt nudny", a jego transformacja jest zbyt skomplikowana.

Godzilla: Kaiju Collection[edytuj | edytuj kod]

Zarówno Potwór X, jak i Kaiser Ghidorah są grywalnymi postaciami w grze oraz są dwoma najpotężniejszymi potworami w grze.