FANDOM

Moralo Eval – przestępca pochodzący z planety Phindar, który stworzył Pudło. Był także odpowiedzialny za spisek mający na celu porwanie Palpatine'a.

Jest to drugorzędny antagonista wątku Hardeena w sezonie czwartym (początkowo był centralnym wrogiem, jednak w dalszej części został zepchnięty na drugi plan).

Biografia

Star Wars: The Clone Wars

Deception

Moralo Eval ułożył plan porwania kanclerza Palpatine'a, jednak gdy siły Republiki się o tym dowiedziały, Phindianin został aresztowany. To jednak nie zatrzymało go od spiskowania. W więzieniu spotkał Cada Bane'a, którego włączył w swój plan.

Jakiś czas później do więzienia przybył Rako Hardeen (Obi-Wan w przebraniu), który zasłynął z zabicia Obi-Wana. Łowca nagród zaimponował Evalowi, dzięki czemu zdobył jego zaufanie i rolę w spisku.

Cad Bane, który był sceptyczny co do nowego współpracownika, oszukał go, wywołując dywersję poprzez atak Boby Fetta na Hardeena i po cichu uciekając z Evalem, bez niego.

Hardeen wkrótce jednak do nich dołączył, umożliwiając im ucieczkę przez kostnicę. Łowcy zdobyli statek kosmiczny i uciekli z Coruscant. Moralo Eval nabrał więcej szacunku do nowego partnera.

Friends and Enemies

Statek kosmiczny trójki rozbija się na rodzimej planecie Huttów - Nal Hutta. Moralo zaproponował kupienie broni, ubrań i nowego statku. Bane ustala, że wraz z Evalem pójdzie kupić broń, a Hardeen będzie kupował statek.

Cad powiedział Evalowi, aby zostawić Hardeena na pastwę strażników, bo jest niepotrzebny. Jak się okazało, Obi-Wan został schwytany przez Huttów i odegrał się na byłych partnerach, wydając ich lokalizację. Hardeen spotkał Bane'a i Moralo, mówiąc, że są kwita.

Tuż przed odlotem łowców nagród zaatakował Anakin Skywalker, żądny zemsty na Hardeenie za śmierć mistrza. Rako i Bane walczą z nim, i ostatecznie Hardeen wygrywa z Jedi, czym zdobywa większy szacunek od Bane'a.

The Box

Moralo Eval, Cad Bane i Rako Hardeen dotarli na Serenno, gdzie spotkali się z Hrabią Dooku. Ten zmienia plan - żeby otrzymać zapłatę, łowcy (Bane i Obi-Wan) muszą wziąć udział w turnieju, w którym udziela się też dziewięć innych.

Wszyscy łowcy nagród mieli przejść pułapki w kompleksie zwanym Pudłem, zaprojektowanym przez Moralo Evala. W tym czasie Dooku i Eval obserwowali ich zmagania.

Podczas turnieju uwagę Dooku przykuł Hardeen, który działał grupowo i rozgryzł wszystkie pułapki. Obawiający się swej pozycji Eval zmienił zasady gry - próbował zabić Obi-Wana, ale został uratowany przez Bane'a, który stwierdził, że jeśli chce zabić Hardeena, musi to zrobić "jak mężczyzna".

Moralo został wrzucony do Pudła. Stoczył się pojedynek na pięści pomiędzy nim, a Obi-Wanem. Hardeen zyskał przewagę, ale w ostatecznym momencie oszczędził Evala, co nie spodobało się Dooku.

Hrabia przerwał zawody i ogłosił zwycięzcę - Cada Bane'a. Zawiedziony postawą Evala, Dooku zarządził, że to Bane przejmie dowodzenie podczas porwania. Nie wykluczył go jednak z akcji.

Crisis on Naboo

Spiskowcy udali się na Naboo, gdzie miał odbyć się Festiwal Światła i tym samym realizacja porwania kanclerza. W małym hangarze Bane opowiedział im ich rolę w planie - Eval miał być kierowcą w trakcie ucieczki.

Plan, pomimo komplikacji, zakończył się pomyślnie i Palpatine został schwytany. Bane wskoczył do śmigacza Evala i razem udali się na miejsce spotkania. Po chwili dołączył Hardeen, pomimo zdziwienia obu kryminalistów. Obi-Wan stwierdził, że nie da się kolejny raz oszukać.

Po chwili sam jednak zdradził Bane'a i wygrał walkę z nim oraz Evalem. Na miejsce przybył Anakin i mistrz Windu, którzy aresztowali łowców nagród i uwolnili Palpatine'a. Okazało się, że Hardeen przez cały czas był Obi-Wanem i to on zaalarmował Jedi.

Moralo Eval powrócił do więzienia.

Ciekawostki

  • Podobnie jak Osi Sobeck, Moralo Eval należy do rasy Phindian.