FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Mysterio

Quentin Beck, znany jako Mysterio – złoczyńca z Marvel Comics, znany wróg Spider-Mana i Daredevila.

Jego znakiem charakterystycznym jest szklana kula na głowie i umiejętność wytwarzania iluzji.

Biografia

Geneza

Quentin Beck urodził się w Kalifornii. Zaczął karierę w Hollywood jako kaskader, a następnie jako specjalista od efektów specjalnych w filmach. W końcu doszedł do wniosku, że musi zostać przestępcą, aby odnieść sukces.

Pierwsze starcie ze Spider-Manem

Beck zawarł sojusz z wynalazcą Tinkererem. Potwierdzone zostało, że Quentin był jednym z "kosmitów". Quentin podszywał się za Spider-Mana i w jego imieniu dokonywał zbrodni w Nowym Jorku. Następnie, jako Mysterio udał się do redakcji Daily Bugle, obiecując pozbycie się szkodnika.

Mysterio wyzwał go na pojedynek na Moście Brooklińskim, gdzie odniósł zdecydowane zwycięstwo. W taki sposób został okrzyknięty nowym bohaterem miasta.

Następnym razem Spider-Man odnalazł go i zapytał o jego genezę. Mysterio przyznał, że podszywał się za Pająka, a w tym czasie bohater nagrał go na magnetofonie. Zdołał łatwo pokonać przeciwnika i oddać go w ręce policji.

Sinister Six

Niedługo później, Mysterio zjawił się na spotkaniu zorganizowanym przez Doktora Octopusa, na które zaproszone było jeszcze czterech innych łotrów. Na spotkaniu zostało założone Sinister Six - grupa superzłoczyńców, złożona wtedy z Sandmana, Electro, Kravena Myśliwego, a także Vulture'a. Mysterio udał się pod adres, gdzie skonstruował roboty przypominające członków X-Men. Spider-Man domyślił się, że są one sterowane przez Quentina, więc odnalazł go za szybą i tam powalił. Wraz z innymi członkami został aresztowany.

Diabeł Stróż

U Mysterio stwierdzono raka płuc, wywołanego zbyt długim przebywaniem w okolicy niebezpiecznych urządzeń podczas kariery w Hollywood. Pozostał mu zaledwie rok życia. Jego następnym celem był Daredevil. Mysterio spotkał się z Kingpinem, który dostarczył mu potrzebne informacje o Diable z Hell's Kitchen, a później opracował plan wytrącenia go z równowagi. Nie udało mu się doprowadzić Murdocka do szaleństwa, ale za to prawie zmusił go do zabicia niewinnego dziecka, a także wynajął Bullseye'a, który zamordował Karen Page. Po walce z Daredevilem, Mysterio strzelił sobie w twarz, popełniając samobójstwo.

Galeria

Ciekawostki

  • Tożsamość Mysterio skradli również Daniel Berkhart i Francis Klum.
  • U Quentina w grze Spider-Man z 2000 roku w trybie "What If?" w swojej szklanej kuli ma rybę.