FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Mysterio

Stworzyłem Mysterio, żeby dać światu kogoś do wiary. Rządzę moją prawdą...Mysterio jest prawdą!

—Mysterio do Spider-Mana

Quentin Beck, znany również jako Mysterio – jest głównym antagonistą filmu Spider-Man: Daleko od domu z 2019 roku.

Był byłym specjalistą w Stark Industries, który chce zostać największym superbohaterem na świecie po Tonym Starku. Udawał ataki żywiołaków, używając jego dronów, by zyskać uznanie.

Wcielił się w niego Jake Gyllenhaal, a w polskiej wersji głosu użyczył mu Grzegorz Małecki.

Biografia

Kiedy Nick Fury i Maria Hill spotkają Sandmana, żywiołaka ziemi, Beck ratuje ich i niszczy żywiołaka. Kiedy Peter i jego przyjaciele zostaną zaatakowani przez Hydro Mana, Beck ratuje Petera przed nim. Walcząc ramię w ramię, niszczą żywiołaka, pojawiając się jako bohaterowie we Włoszech. Tej nocy Nick Fury zabiera Spider-Mana do swojej kryjówki, gdzie spotyka Becka. Beck opowiada mu historię swojej planety, że żywiołaki ją zniszczyły i zabiły jego rodzinę, i że są na ziemi. Ujawnia, że ​​są cztery z nich: Ziemia, Woda, Ogień i Powietrze. Spider-Man odmawia współprace, ale Beck przekonuje go. Gdy Molten Man atakuje Karnawał, Spider-Man walczy z nim i zostaje uratowany przez Becka. Obaj walczą z żywiołem przez długi czas, ale w końcu go niszczą po tym jak Mysterio uderza olbrzyma w pierś, sprawiając, że eksploduje. Po klęsce Molten Mana, Beck, wyjawia Peterowi że, ​​Molten Man był ostatnim żywiołakiem. Fury zaprasza Becka i Petera do Berlina. Spider-Man oddaje Beckowi specjalne okulary które używał Tony Stark, czyniąc go następcą Iron Mana. Kiedy Peter przygotowuje się do ujawnienia swoich uczuć do MJ, ta pokazuje hologram. Wtedy zdają sobie sprawę, że Beck jest oszustem, który wykorzystywał Parkera. Potem sam Spider-Man spotyka Mysterio, który walczy z nim i zmusza go do przejścia przez osobne iluzje, jak dręczenie go za śmierć Tony'ego, próbując go zabić, zostaje zastrzelony przez Fury'ego, który pyta Petera komu powiedział o swojej tożsamości, wtedy mówi mu, że tylko przyjaciołom. Wtedy okazuje się że to kolejna iluzja Becka i wrzuca Petera pod pociąg. Beck i jego zespół tworzą kolejną iluzję w Londynie, która ma zabić MJ, Beck rozkazuje zespołowi stworzyć iluzję, w której walczy z fuzją wszystkich żywiołaków. a następnie Spider-Man przychodzi na ratunek i wskakuje do ust iluzji i używa pajęczyny aby zniszczyć drony wewnątrz żywiołu. Mysterio z gniewem rozkazuje dronom zaatakować Spider-Mana. Po tym, jak Spider-Man pokonuje drony, konfrontuje Mysterio, aby odzyskać okulary. Mysterio tworzy iluzję, a Peter walczy z pozostałymi dronami. Gdy Beck zostaje postrzelony przez drona, próbuje dać Peterowi okulary, ale okazuje się być to kolejną iluzją, ponieważ prawdziwy Mysterio próbuje strzelić do Spider-Mana, ale zostaje zatrzymany i zastrzelone przez drona i prawdopodobnie umiera.

W swoich ostatnich chwilach Beck edytuje materiał filmowy tak, aby Peter wyglądał jak winowajca całego zamieszania, a także ujawnia, że ​​Peter jest Spider-Manem. Materiał filmowy jest następnie wyświetlany przez J. Jonaha Jamesona, ujawniając tajną tożsamość Petera całemu światu.

Galeria