FANDOM

Nazgûle lub Upiory Pierścienia − niegdyś ludzi pragnący władzy, którzy zostali zniewolenie przez podarowane im przez Saurona Pierścienie Władzy. Było ich dziewięciu, a najbardziej znanym z nich był Czarnoksiężnik z Angmaru.

Historia

Druga Era

Nazgule byli kiedyś potężnymi władcami ludzi, którym Sauron ofiarował Pierścienie Władzy. Dziewięciu królów wykorzystał Pierścienie do osiągnięcia potęgi, bogactwa i prestiżu w życiu. Z upływem czasu Pierścienie jednak zaczęły przejawiać szkodliwe właściwości. Wkrótce ludzie przemienili się w niewidzialne dla nikogo Upiory, które były poddane woli Saurona.

Z całej dziewiątki, znanych jest tylko dwóch Czarnoksiężnik z Angmaru oraz Khamûl.

Po raz pierwszy pojawili się w 2251 roku Drugiej Ery i wkrótce stali się głównymi sługami Saurona. W 3434 roku rozproszyli się tymczasowo po porażce Saurona w wojnie z Ostatnim Przymierzem Ludzi o Elfów. Utracili zdolność przybierania jakiejkolwiek formy fizycznej. Jedyny Pierścień nie został zniszczony, dzięki czemu Nazgule przeżyły.

Trzecia Era

Powrót Nazgûli

Poszukiwania Pierścienia

Amon Sûl

Nie udało się znaleźć Hobbita. Dziewiątka opuściła Bree. Kilka dni później na wzgórzu Amon Sul spotkali się z Gandalfem Szarym, który był w drodze do Rivendell. Stoczyli walkę, ale Gandalfowi udało się uciec. Czterach Nazguli zaczęło go ścigać, natomiast reszta pozostała w pobliżu wzgórza. Kilka dni później Aragorn, Frodo, Sam, Pippin i Merry obozowali u stóp ruin Amon Sula. Odkrywszy ich, pięciu Nazgul zaatakowało grupę. Gdy stawili czoła czterem Hobbitom, Frodo założył Pierścień i usiłował oprzeć się Nazgulem. Przywódca Nazguli szybko dźgnął Froda za pomocą ostrza Morgulu, ale potem Nazgul uciekł, ponieważ Aragorn przybył niosąc ognień.

Bruinen

Bitwa na Polach Pelennoru

Ostatnia walka

Podczas bitwy nad Morannon pozostałe osiem Nazguli na Skrzydlatych bestiach zaatakowało Armię Zachodu. Po chwili jednak musiały stoczyć walkę z Wielkimi Orłami pod wodzą Gwaihira.

Zaraz po tym, Sauron zdał sobie sprawę z tego, że Frodo chce zniszczyć Jedyny Pierścień w Górze Przeznaczenia. Czarny Pan rozgniewany kazał Nazgulom jak najszybciej się tam udać. Nie powiodło się to, gdyż Frodowi udało się zniszczyć Pierścień. Pozostałe Nazgule zginęły zaraz po Sauronie.