FANDOM

Nebula jest drugorzędnym antagonistą w filmie Marvela z 2014 roku Strażnicy galaktyki, a także antybohaterem w sequelu, Strażnicy galaktyki 2 oraz jako protagonistka w Avengers: Wojna bez granic oraz w Avengers: Koniec gry, podczas gdy jej jaźń z 2014 r. jest jednym z drugorzędnych antagonistów.

Nebula jest przybraną córką Thanosa, przybraną siostrą Gamory (członka Strażników Galaktyki) i jednym z dwóch lojalnych egzekutorów Ronana Oskarżyciela (drugim jest Korath).

Została zagrana przez Karen Gillen.

Biografia

Wczesne życie

Nebula we wczesnym okresie swojego życia została pojmana przez Thanosa, który uczynił ją swoją przybraną córką. Musiała stawać do morderczych treningów razem ze swoją przybraną siostrą Gamorą. Gdy przegrywała, jej ojciec zamienił jedną część jej ciała na mechaniczną protezę. Po tym jak Ronan Oskarżyciel zawarł sojusz z Thanosem, Nebula razem z Gamorą i Korathem zaczęła mu służyć.

Strażnicy Galaktyki

Po raz pierwszy pojawia się w filmie, kiedy informuje Ronana o przybyciu Koratha. Następnie razem z innymi słucha opowieści Koratha i zostaje wybrana przez Ronana do odzyskania Globu. Gamora się temu sprzeciwia, co skutkuje tym, że to Gamora zostaje wysłana na poszukiwania Globu. Jakiś czas później Inny kontaktuje się z Ronanem mówiąc mu o zdradzie Gamory i o tym, że ma niezwłocznie stawiać się u Thanosa. Nebula jest zaskoczona zdradą swojej siostry. Podczas spotkania z Thanosem, widzi jak Ronan zabija Innego. Następnie razem udają się na poszukiwania Globu. Udało się razem z Ronanem i jego armią Sakaaran do więzienia Nova Corps, gdzie przesłuchiwali więźniów. Nie dowiedzieli się zbyt więcej, ale dostali wiadomość z Knowhere, gdzie natychmiast się udali. Podczas gdy Ronan walczył z Draxem, Nebula próbowała odzyskać Glob. Udało jej się to i prawie udało jej się zabić Gamorę. Później na statku Ronan, jest świadkiem tego jak Ronan bierze Glob dla siebie i rzuca wyzwanie Thanosowi. Po chwili mówi mu, że się do niego przyłączy. Podczas bitwy nad Xandarem walczyła w obronie statku Ronana przed Strażnikami Galaktyki. Po tym jak Korath został zabity przez Draxa, ona zmierzyła się z Gamorą i przegrała. Uciekła następnie z pola bitwy.

Strażnicy Galaktyki 2

Do uzupełnienia!

Avengers: Wojna bez granic

Nebula zostaje uwięziona przez Thanosa, który poddaje ją torturom za jej zdradę przeciwko niemu. Po zebraniu trzech Kamieni Nieskończoności, Thanos porywa Gamorę i zmusza ją do ujawnienia lokalizacji Kamienia Duszy (planety Vormir), grożąc dalszym torturowaniem Nebuli. Po tym, jak Gamora wyjawnia lokalizację, Thanos opuszcza Nebulę, zabierając Gamorę na Vormir, gdzie niechętnie zabija Gamorę, by zdobyć Kamień Duszy.

Nebula w końcu ucieka z więzienia i kontaktuje się z innymi Strażnikami, po czym spotykają się z nią na planecie Tytan, gdzie spotykają się z Tony'ego Starka, Petera Parkera i Stephena Strange'a. Niebawem przybywa tam Thanos, by odebrać Strange'owi Kamień Czasu. Nebula zdołała odwrócić uwagę Thanosa na tak długo, by reszta zdołała go ujarzmić. Jednakże Nebula szybko z przerażeniem dowiedziała się, że zabił Gamorę, aby przejąć Kamień Duszy i zasugerowała to Quillowi, ale nigdy tego nie powiedziała, najwyraźniej wiedząc o jego związku z Gamorą i współczując mu straty. Po tym jak zdołała się oswobodzić, Thanos pokonał wszystkich razem z Nebulą i odebrał Kamień Czasu Strange'owi.

Po zdobyciu Kamienia Umysłu, Thanos użył mocy wszystkich sześciu Kamieni Nieskończoności, aby wymazać połowę ludności wszechświata. Chociaż Nebula przeżyła rzeź Thanosa, jest przerażona widząc, jak Quill, Drax, Mantis, Parker i Strange giną, zostawiając ją i Starka jako jedynych ocalałych na Tytanie. To sprawiło, że zarówno zrozpaczona Nebula, jak i Stark zdali sobie sprawę, że Thanos w końcu osiągnął swój cel.

Linki zewnętrzne