FANDOM

Witamy w Exclesiorze. Czekałyśmy na Panią. Wygląda Pani znakomicie.

—Nicola witająca się z Jej Wysokością Wiedźmą

Nicola Cuttle znana też jako Najważniejsza Wiedźma Wielkiej Brytanii to wspomagająca antagonistka oraz jedna ze złowrogich wiedźm będąca podwładną Jej Wysokości Wiedźmy w powieści dla dzieci The Witches z 1983 roku napisanej przez Roalda Dahla oraz jej filmowej z 1990 roku. Jako iż Nicola jest Wysoką Wiedźmą Wielkiej Brytanii, jest ich przywódczynią. Widoczne jest też to, że Nicola jest jedną z ulubienic Jej Wysokości, gdyż bardzo często można ją zobaczyć w jej towarzystwie oraz u boku.

W rolę Nicoli w filmie z 1990 roku, wcieliła się Annabel Brooks.

Historia

Według babci Luke'a, każde państwo na świecie posiada wiedźmy a w każdym państwie jest ta jedna Najważniejsza Wiedźma, która pełni urząd przywódczyni wiedźm danego kraju. A władczynią wszystkich wiedźm na świecie jest Jej Wysokość Wiedźma.

Będąc Najważniejszą Wiedźmą Wielkiej Brytanii, Nicola posiadała wiele przywilejów jak i odpowiedzialności w których inne wiedźmy nie mogły uczestniczyć. Jako pierwsza wita uroczyście Jej Wysokość Wiedźmę w hotelu przed innymi oraz zaprasza ją na herbatę w hotelowej kawiarni aby przedyskutować o kwestiach biznesowych. Przed rozpoczęciem spotkania czarownic w auli, jej Wysokość każe Nicoli usiąść w pierwszym rzędzie mówiąc, "Come along, Nicola, down in front! (Dalej Nicolo, usiądź z przodu!)". Kiedy Jej Wysokość Wiedźma, każe innym wiedźmom zdjąć buty i peruki, Nicola ukazuje swoje prawdziwe oblicze. Kiedy jedna z wiedźm wyczuwa obecność Luke'a, Nicola pomaga go szukać a następnie przytrzymuje go by Jej Wysokość wlała mu do ust Formułę 86 mającą zamienić go w mysz. Jego transformacja przynosi jej wielką radość i satysfakcję.

Pod koniec filmu, Nicola ma przywilej usiąść obok Jej Wysokości Wiedźmy w hotelowej restauracji oczekując na specjalnie przygotowaną zupę. Jednak Luke wlał zawartość mikstury do zupy, a kucharka Jacqueline, będąca wiedźmą, skosztowała ją po czym zamieniła się w mysz, która natychmiast biegnie powiedzieć Jej Wysokości o przekręcie. Jednak zostaje zdeptana przez inną wiedźmę. To pieczętuje los wiedźm, które nieświadome zjadają zupę z eliksirem. Po krótkim czasie, wiedźmy zamieniają się w myszy, a Nicola jest jedną z pierwszych wiedźm podlegających transformacji. Po jej transformacji, ona jak i inne wiedźmy zostały zabite przez pracowników hotelowych.

Osobowość

Tak jak wszystkie wiedźmy, Nicola nienawidzić dzieci i chce powodować u nich jak największy ból.

Galeria