FANDOM

Panie Payne, najwyższy czas, aby poznał pan działanie mojego specyfiku. Bądź grzeczny.

—Horne gotowa do wstrzyknięcia Maxowi śmiertelnej dawki Walkirii

Nicole Horne znana również, jako Wiedźma lub Barakuda to główna antagonistka występująca w grze wideo Max Payne z 2001 roku. Jest to zimna, bezwzględna, sadystyczna i pozbawiona skrupułów businesswoman i prezes firmy farmaceutycznej Aesir Corporation, odpowiedzialnej nie tylko za rozpowszechnianie śmiertelnego narkotyku Walkirii, ale również odpowiedzialnej za tragedię, która spotkała Maxa Payne’a – czyli śmierć jego żony i córki. W jej rolę w grze wcieliła się Tuula Järvi a głosu użyczyła jej Jane Gennaro. W polskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Alicja Kabała. W filmie zagrała ją Kate Burton.

BiografiaEdytuj

Nicole Horne to prezes firmy farmaceutycznej Aesir Corporation i jedna z najpotężniejszych kobiet w Nowym Jorku. Jako prezes największej firmy produkującej leki, zaaranżowała produkcję na masową skalę halucynogennego narkotyku znanego potocznie, jako Walkiria. Początkowo, narkotyk ten został wytworzony, jako wspomagacz umiejętności i wydajności żołnierzy Stanów Zjednoczonych podczas misji wojennych, jednak narkotyk miał bardzo niebezpieczne efekty uboczne. Obiekty naukowe trzymane w laboratoriach po zażyciu narkotyku przez dłuższy czas zmieniali się w oszalałych morderców, przez co projekt Valhalla został zamknięty. Pomimo jego zamknięcia, Horne kontynuowała produkcję niebezpiecznego narkotyku nielegalnie. Szantażowała wszystkie osoby będące częścią projektu by je uciszyć oraz dogadała się z potężną mafią Nowego Jorku – Rodziną Punchinello w rozprowadzaniu narkotyku po Nowym Jorku.

Trzy lata przed wydarzeniami z gry, żona Maxa Payne’a, Michelle Payne, która pracowała wtedy, jako zastępca prokuratora okręgowego, znalazła na swoim biurku wojskowe dokumenty dotyczące Projektu Valhalla, Walkirii oraz powiązań z Aesir Corporation. Michelle uznała, że to jakaś pomyłka kurierska i odpuściła sprawę. Niestety Horne dowiedziała się o przecieku danych co spowodowało, że wysłała trzy obiekty testowe z wstrzykniętą podwójną dawką Walkirii pod jej adres w New Jersey pod pretekstem obserwacji ich zachowań w otoczeniu miejskim, by ci z zimną krwią zamordowali Michelle oraz jej niemowlęcą córkę w obawie przed kolejnym przeciekiem.

Mąż Michelle, Max z zawodu policjant, wrócił do domu z pracy by odkryć, że ktoś się do niego włamał sądząc po zdemolowanym wnętrzu i graffiti na ścianie. Pierwszy kontakt Maxa z Horne był telefoniczny, gdyż ta dzwoniła do jego domu i by sprawdzić czy obiekty testowe są w jego domu. Gdy Max mówi jej, żeby zadzwoniła na policję gdyż ktoś się włamał ta mówi mu, że nie może mu pomóc i rozłącza się. Maxowi udaje zabić się oszalałych narkomanów, ale przybywa za późno gdyż jego żona i córka już nie żyją.

Przez trzy lata, Max i jego przyjaciel Alex Balder prowadzili śledztwo w sprawie Walkirii i odkryli, że rodzina Punchinello handluje narkotykiem. Podczas ich spotkania na stacji metra Roscoe Street w 2001 roku, Alex zostaje zabity, a nowojorska policja wierzy, że to właśnie Max Payne jest zabójcą policjanta.

Po zabiciu Jacka Lupino w klubie Ragnarok, Max spotyka Monę Sax a ta mówi mu, że głowa mafii Don Punchinello jest odpowiedzialny za śmierć Alexa i to on go wrabia. Gdy Max robi nalot na jego rezydencję i zapędza go w kozi róg, Punchinello błaga o oszczędzenie go mówiąc mu, że robił tylko to co mu kazano. Zanim Max ma szansę go zabić, prywatna armia Horne wdziera się do budynku aby zabić Punchinello i Maxa. Horne zamiast zabić go za pomocą broni, postanawia wstrzyknąć mu śmiertelną dawkę Walkirii by ten skonał w męczarniach. Maxowi, po przejściu przez ogromne halucynacje o śmierci jego rodziny, udaje się przeżyć.

Max postanawia udać się do odlewni "Cold Steel", która została wspomniana przez Horne przed pozostawieniem Maxa na śmierć. Po badaniu kompleksu, Max odkrywa, że odlewnia mieści wejście do tajnego laboratorium produkującego Walkirię. Max dowiaduje się również, że jego rodzina została zabita za przeciek danych a mordercy byli tylko królikami doświadczalnymi projektu wysłanymi pod jego adres w New Jersey w celu "badań na terenie miejskim". Z powodu śledztwa Maxa, Horne każde zniszczyć całe laboratorium i odlewnię by zatuszować wszelkie powiązania laboratorium z Aesir Corporation.

Po ucieczce z odlewni, Max kontaktuje się z jego partnerem w DEA pod pseudonimem "B.B." Nazywając go "Bezwzględnym Bydłem," Max odkrywa, że B.B od początku pracował dla Horne i to on odpowiada za śmierć Alexa i wrobienie Maxa w jego morderstwo. B.B. próbuje uciec ale Maxowi udaje się zabić skorumpowanego policjanta. Po jego śmierci, Alfred Woden kontaktuje się z Maxem zapraszając go na spotkanie w Budynku Asgard i obiecuje mu wyjaśnić kim tak naprawdę jest Nicole Horne.

Podczas spotkanie z Wodenem i innymi członkami Wewnętrznego Kręgu, Max poznaje tożsamość Nicole Horne i dowiaduje się, że to ona pociąga za sznurki i szantażuje wszystkie ważne osobowości w Nowym Jorku by utrzymać swoje imperium na samym szczycie, a pośród osób, które szantażuje Horne są właśnie Alfred Woden i jego wspólnicy, którzy niegdyś byli członkami projektu Valhalla. Dodatkowo dowiaduje się też, że to Horne kazała wysłać narkomanów pod jego dom co spowodowało śmierć jego żony i córki. Woden obiecuje mu, że jeśli uda mu się zabić Horne to postara się by wszelkie oskarżenia wobec jego osoby zostały odwołane. Chwilę potem, ludzie Horne napadają na Budynek Asgard by zabić Wodena, Maxa i innych członków Wewnętrznego Kręgu. Jednak próba ta kończy się fiaskiem, gdyż Woden i Max wychodzą z ataku bez szwanku.

Max, nie mając nic do stracenia, udaje się prosto do budynku Aesir Corporation i wdziera się do środka gotowy zabić Horne. Po uruchomieniu windy do apartamentowca Horne, Max staje twarzą w twarz ze swoim arcywrogiem. Kobieta mówi mu, że ta cała sytuacja to tylko i wyłącznie wina Michelle za to, że wetknęła nos w nieswoje sprawy. Horne ucieka na dach budynku gdzie czeka na nią helikopter. Max strzela w linki trzymające wielki maszt. Z powodu wiatru i bez linek, masz urywa się spadając prosto na helikopter Horne. Lądowisko załamuje się i spada na ziemię powodując eksplozję co skutkuje jej śmierć jak i koniec jej imperium oraz rządów terroru.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jako spiskowiec, Horne nie ujawniała swojej prawdziwej tożsamości. Nawet Don Punchinello, który dla niej pracował nie wiedział kim jest wierząc, że jest kimś z rządu.
  • Horne miała tak wielką władzę, że zażądała aby Rico Muerte zastrzelił burmistrza Nowego Jorku z powodu tego iż otwarcie walczył z Walkirią; jednak nigdy to nie nastąpiło z powodu śmierci Muerte z rąk Maxa w Hotelu Lupino.