FANDOM

Nightmare - to powracający antagonista z komiksów Marvela, najczęściej służący jako wróg Doctor Strange i Ghost Rider. Nightmare działa jako personifikacja koszmarów i jest często nazywany demonicznym księciem Krainy snów. Jest także jednym z Panów Strachu.

Biografia Edytuj

Nightmare kontrolował jedno ze Odłamków Wymiarów znanych jako Wymiar koszmarów wraz z jego dobrotliwym przeciwieństwem znanym jako Wymiar Snów. Jego ingerencja w śmiertelników często powodowała konflikt z Doktorem Strange.

Mężczyzna o imieniu Havelock ujawnił, że dwanaście lat przed tym, jak (Havelock) po raz pierwszy spotkał doktora Strange'a, popłynął się na jedną z wysp Sunda. Tam spotkał starą kobietę. W nocy stara kobieta musiała walczyć z Nightmarem, władcą wymiaru Snu.

Około 800 lat temu Nightmare zgwałcił demona Zilla Char, przez co ma córkę Dreamqueen. Potem, 350 lat temu, Nightmare wtrącał się do planów Dreamqueena z udziałem ojczystych Amerykanów.

Nightmare zaciekle chronił swego królestwo, chroniąc go przed atakami córki i innych demonów, które chciały go zdemolować. Działał też jako sługa Shumy-Goratha.

Nightmare powiedział, że znudził się i zabrakło mu pomysłów na dręczenie ludzi. Odwiedził królestwa śmiertelników, szukając „motywacji”. Przejął kontrolę nad klubem nocnym, zmieniając jego nazwę na „Club Fear”. Odwiedzający byli na krótko narażeni na ich koszmary. Tam pozował jako właściciel Edvard Haberdash, romantycznie związany z aktorką horrorów.

Nightmare kiedyś dręczył Hulka i Betty Ross Banner. Po drodze znalazł też swoją renegatkę, Daydream. Nightmare raz zaatakował Magika (Jimaine Szardos) i Nightcrawlera, będąc pod kontrolą Hive'a, próbując zdobyć Soulword.

Ciekawostki Edytuj

  • Zostało oficjalnie potwierdzone przez reżysera Scotta Derricksona, że ​​Nightmare pojawi się jako główny antagonista w przyszłym sequelu Doktora Strange'a z 2016 roku, w MCU. Nie wiadomo, kto wcieli się w jego rolę.