FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Vivienne Nimue, znana również jako Królowa krwi - główna antagonistka filmu Hellboy z 2019 roku. Jest starożytną i potężną czarodziejką podobną do czarownic z okresu średniowiecza, która planuje zniszczyć całe życie na Ziemi, zmieść ludzkość z królem Hellboyem.

W jej rolę wcieliła się Milla Jovovich, która grała także Katinkę Ingaborgovinanananananę i Milady de Winter.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

W mrocznych czasach Królowa krwi, Vivienne Nimue, wypuściła plagę na Anglię, dopóki król Artur nie rozczłonkował ją Excaliburem podczas nieudanego rozejmu między dwoma władcami i ukrył jej resztki w całej Anglii, aby nie dopuścić do jej wskrzeszenia.

Wskrzeszenie Edytuj

W dzisiejszych czasach podobny do dzika potwór znany jako Gruagach spotyka Babę Jagę i pyta ją, jak powinna się zemścić na Hellboyu. Baba Jaga ujawnia mu historię Nimue i mówi mu, gdzie znaleźć jej szczątki w całej Anglii.

Po tym spotkaniu Gruagach znajduje wszystkie szczątki Nimue. Hellboy chce ich powstrzymać, ale Nimue odwraca jego uwagę, pozwalając Gruagachowi uciec. Następnie Baba Jaga ożywia Nimue i rzuca wyzwanie Hellboyowi. Baba Jaga teleportuje go do swojego domu, ale Hellboy wyrywa jej prawe oko, a oko mówi Hellboyowi, gdzie Nimue planuje swoje zmartwychwstanie.

Cała grupa przybywa po pełnym zmartwychwstaniu Nimue. Nimue otruła Alice i ucieka ze swoją armią krwi i Gruagachem, aby mogła zlikwidować całą ludzkość jako zemstę, a Hellboy udał się do Merlina, aby ożywić Alice.

Finałowa walka i śmierć Edytuj

Nimue i Gruagach chowają się w katedrze św. Pawła. Hellboy i jego ekipa śledzi ich. Gruagach rzuca wyzwanie i walczy z Hellboyem i Daimio w swojej formie jaguara. Wraz ze swoim zwycięstwem Gruagach ma zamiar zabić Hellboya, ale zostaje zdradzony i zabity przez Nimue. Ta prosi Hellboya, by do niej dołączył, ale po tym jak się nie zgadza, Nimue wrzuca go do ukrytego grobowca Artura z Excaliburem, zabija Bruttenholma i wypuszcza swoją armię na Anglię.

Hellboy wychodzi z grobowca Artura z Excaliburem, nakłania Nimue do pocałowania go i obcina jej głowę. Następnie rzuca odciętą głowę Nimue w otchłań Piekła, powodując odesłanie jej armii, kończąc jej panowanie terroru i przy okazji pomścił śmierć Bruttenholma.

Osobowość Edytuj

Nimue była żądną i złą czarodziejką, chcącą rządzić Ziemią, niszcząc ludzkość, widząc ich jako kruchych i żałosnych. Ponadto była manipulacyjna i przekonująca, próbując oczarować Hellboya, aby zapomniał o ludzkości i dołączył do niej jako król. Nimue była bardzo arogancka, wierząc, że jeśli rozpocznie się apokalipsa, pojawi się nowy „Eden”, a ona będzie mogła rządzić i zacząć świat od nowa.