FANDOM

Bój się mnie!

—Noob Saibot

Bi-Han, również znany jako Noob, przed śmiercią znany też jako pierwszy Sub-Zero, to starszy brat Kuai Lianga, który po śmierci został wskrzeszony przez Quan Chiego. Jako Sub-Zero swój debiut zaliczył w grze Mortal Kombat 9.

Biografia

Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero

Czarnoksiężnik Quan Chi wynajął Lin Kuei w celu odnalezienia starożytnego amuletu i to właśnie Bi-Han otrzymał tą misję. Nie wiedział jednak, że Quan Chi wynajął również ninję z klanu Shirai Ryu – Hanzo Hasashi, na wypadek gdyby Sub-Zero zawiódł. Hanzo i Sub-Zero spotkali się w pokoju map, gdzie Bi-Han z zimną krwią zabił przeciwnika. Po dostarczeniu mapy, Quan Chi spełnił swoją obietnicę, złożoną mistrzowi klanu Lin Kuei. Konkurencyjny klan, Shirai Ryu, został unicestwiony. Shirai Ryu był klanem stworzonym wiele lat wcześniej przez członkami klanu Lin Kuei którzy opuścili szeregi swojej matczynej organizacji. Był to również klan z którego pochodził Hanzo. Po przekazaniu mapy Sub-Zero otrzymał kolejną misję. Tym razem miał podążać za wskazówkami zawartymi na mapie do Świątyni Elementów, gdzie był przechowywany, rzekomo należący do Quan Chiego, amulet. Pokonawszy czterech elementarnych bogów-strażników, odnalazł artefakt. Quan Chi przejął amulet, ujawniając, że w rzeczywistości należy on do Shinnoka. Artefakt był zdolny do uwolnienia upadłego Starszego Boga z Czeluści, pozwalając mu przejąć kontrolę nad wszystkimi wymiarami. Raiden, który umieścił amulet w świątyni aby chronić go, przed postaciami pokroju Quan Chi, pojawił się przed Bi-Hanem i nakazał mu naprawić swój błąd. Sub-Zero niechętnie zgodził się, po czym został teleportowany do Czeluści, gdzie wyśledził Quan Chi i z pomocą demona Sareeny, zdołał odzyskać amulet, nim upadły bóg zdołał go użyć. Następnie powrócił do Ziemskiego Wymiaru za pomocą portalu otwartego przez Raidena. Długo później okazało się, że Quan Chi nie przekazał oryginalnego amuletu Shinnokowi. Czarnoksiężnik wykonał jego kopię, którą wręczył mrocznemu bogowi, a prawdziwy zostawił dla siebie.

Mortal Kombat

Gdy Bi-Han przebywał w siedzibie Lin Kuei, dowiedział się, że został zaproszony na turniej Mortal Kombat przez Shang Tsunga. Ponieważ klan wcześniej dostał zlecenia na zabójstwo czarnoksiężnika, była to doskonała okazja do jego wyeliminowania.

Po dzień dzisiejszy nie wiadomo dlaczego Sub-Zero odniósł porażkę w swej misji. Po pokonaniu Goro i Shang Tsunga przez Liu Kanga, Bi-Han został zaatakowany przez Scorpiona, który obarczał go winą za własną śmierć. Upiór pokonał Bi-Hana i spalił go piekielnym ogniem, kończąc żywot wojownika Lin Kuei.

Mortal Kombat II

Po śmierci, Bi-Han trafił do Czeluści, gdzie stał się demonicznym upiorem - Noobem Saibotem.

Noob stał się członkiem Bractwa Ciemności i lojalnym sługą Shinnoka. Jego pierwszym zadaniem było obserwowanie i raportowanie o wydarzeniach dziejących się w Ziemskim Wymiarze i Pozaświecie. W czasie drugiego turnieju Mortal Kombat, sukcesywnie monitorował jego przebieg dla upadłego boga.

Mortal Kombat 3

W czasie inwazji Shao Kahna na Ziemski Wymiar, Noob Saibot sprzymierzył się z nim, zgodnie z poleceniem Shinnoka. Jego rola w tych wydarzeniach nie jest znana.

Mortal Kombat 4

Po porażce Shao Kahna, Shinnok uznał, że jest to czas aby się ujawnić. Z pomocą Quan Chiego wydostał się z Czeluści i podbił Edenię. W tym czasie Noob Saibot mógł służyć bezpośrednio swojemu władcy. Jednakże pomimo starannego planowania działań, Shinnok został pokonany przez siły Raidena i ziemskich wojowników. Po całkowitej porażce Shinnoka, Noob wrócił do służby u wciąż słabego Shao Kahna.

Mortal Kombat:Deadlly Alliance

Podczas wojny pomiędzy wojskami Edenii i Shokan, armią Pozaświata, Noob zaatakował wycieńczonego Goro, raniąc go śmiertelnie.

Mortal Kombat:Deception

Po tym zabójstwie Shao Kahna z rąk Zabójczego Przymierza i zniknięciu Shinnoka, Noob powoli przestawał być zwykłym sługą. Nie zainteresowany coraz większą pozycję potwora zwanego Onaga, upiór skupił się na własnych interesach. Jego planem było stworzenia własnego legionu zabójców. Podczas przeszukiwania fortecy Shao Kahna, odnalazł on bezwładne ciało Smoke'a. Przeprogramował cyborga, tworząc go jego lojalnym sługą. Noob reaktywował nanotechnologię i postanowił stworzyć armię cyber-demonów, mając za wzór Smoke'a. Razem stworzyli drużynę Noob-Smoke.

Gdy opuszczali fortecę Shao Kahna, zostali zauważeni przez Sub-Zero, który podążył za nimi do Czeluści. Saibot i Smoke wiedzieli o tym że byli śledzeni i po tym jak Noob oznajmił, że jest wskrzeszonym bratem Kuai Lianga – Bi-Hanem, zaatakowali wojownika Lin Kuei. Obezwładniony Sub-Zero został uratowany przez Sareene, która pokonała drużynę upiorów. Po tym jak Sareena wróciła do swej demonicznej postaci i uciekła w głąb Czeluści, wpadła w zasadzkę Nooba, Smoke'a i jej byłego mistrza Quan Chiego.

Mortal Kombat:Armageddon

Noob i Smoke przestali tworzyć nierozerwalną drużynę. Jednakże współpracowali razem w ataku na pałac Lin Kuei. Ich celem było odnalezienie i zgładzenie Sub-Zero, po tym jak Sareena zdradziła Quan Chiemu lokalizację klanu oraz spisku, który pół-bóg Taven pomógł pokrzyżować.

Noob i Smoke skutecznie zamienili wojowników Lin Kuei w cyber-demony, po czym zaatakowali Wielkiego Mistrza. Taven ocalił Sub-Zero, pokonując upiory. Po tym wydarzeniu Kuai Liang rozpoczął proces oczyszczania dusz starszego brata i byłego przyjaciela. Jakkolwiek udało mu się przywrócić pamięć Smoke'a, tak Noob pozostał zły. Dołączył do sił ciemności w bitwie armageddonu. Tak jak pozostali, został zabity.

Mortal Kombat 9

W pierwszym turnieju Bi-Han jako Sub-Zero wraz z wojownikami Lin Kuei – Cyraxem i Sektorem, wziął w nim udział. Także Scorpion pojawił się na turnieju w celu zgładzenia mordercy jego rodziny i klanu. Raiden poprosił go by pokonał Sub-Zero, ale oszczędził jego życie. W zamian Raiden miał przekonać Starszych Bogów by zwrócili życia rodzinie Hanzo i klanowi Shirai Ryu. Scorpion zgodził się na te warunki. Podczas walki z odwiecznym wrogiem przenieśli się do Czeluści, gdzie Scorpion pokonał Sub-Zero. Postanowił go jednak oszczędzić. W tym momencie pojawił się Quan-Chi który ukazał Scorpionowi rzeź jego klanu i zabójstwo jego żony oraz dziecka z rąk Sub-Zero. Widząc to Bi-Han oznajmił, że to nie on był mordercą. Rozwścieczony Scorpion zabił Bi-Hana piekielnym ogniem. Po śmierci Bi-Han został wskrzeszony przez Quan Chiego w Czeluściach i przyjął nowe imię – Noob. Pierwszymi spotkanymi przez niego ziemianami byli Liu Kang i Kung Lao, który dostrzegł w nim coś znajomego. Później Noob wyruszył na pustynie Jade, gdzie Quan Chi wskrzesił Sindel. Gdy jego mistrz realizował plan stworzenia tornada dusz na cmentarzysku, Noob skonfrontował się z Cyber Sub-Zero. Upiór powiedział cyborgowi, że nie jest godzien nosić barw, które kiedyś sam reprezentował. Kuai Liang rozpoznał w Noobie swojego brata, lecz ten uznał, że łączą ich więzy krwi, ale nie są już braćmi. Sub-Zero pokonał Nooba, przyznając mu rację odnośnie ich pokrewieństwa. Po tym wydarzeniu Nightwolf zniszczył tornado dusz, wrzucając w nie Nooba. Status upiora po tym wydarzeniu pozostaje nieznany. Możliwe, że zginął.

Umiejętności

Jako Sub-Zero, Noob Saibot miał mistrzowsko opanowane władanie lodem, nawet bardziej niż jego młodszy brat. Potrafił zamrażać przeciwników poprzez ich dotknięcie i do punktu, w którym są wystarczająco krusi, aby się rozbić.

Po tym, jak stał się Noobem Saibotem, jego moce obracały się wokół cieni i aspektów związanych z duchami. Potrafi używać swoich mrocznych mocy, by stać się niewidzialnym, teleportować się oraz zwiększać i zmniejszać skuteczność mocy zarówno samego siebie, jak i innych. Upiorne moce Nooba pozwalają mu usuwać i kontrolować inne siły bojowników za pomocą specjalnego pocisku i unosić ich w powietrze za pomocą swoich sobowtórów (Dubbed Saibot). Noob również świetnie wykorzystuje shurikeny, których wydaje się mieć nieskończoną ilość w Mortal Kombat: Armageddon. Oprócz tego w walce miał również broń podobną do młota bojowego.

Galeria