Nute Gunray - to przywódca Fedrecji Handlowej i wysoce postawiony Seperatysta.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Gwiezdne Wojny Mroczne Widmo (1999)[edytuj | edytuj kod]

W czasie kryzysu związanego z atakami Frontu Mgławicy na statki Federacji Handlowej Gunray związał się z Sithem – Darth Sidiousem, który doprowadził do militaryzacji Federacji. Jednak z początku tylko współpraca zaczęła się przeradzać w rządy Sidiousa. To On rozkazał Gunrayowi by flota Federacji przystąpiła do blokady planety Naboo. Jednak działanie te nie doprowadziło do zamierzonego celu – zniesienia opodatkowania na szlaki handlowe, a w dodatku armia Federacji została pokonana. Za swoje czyny Gunray stanął przed sądem. Po czterech rozprawach został jednak uniewinniony.

Gwiezdne Wojny Atak Klonów (2002)[edytuj | edytuj kod]

10 lat później, w roku 22 BBY Gunray dołączył Federację Handlową do Ruchu Separatystycznego - Konfederacji Niezależnych Systemów na Geonosis. Jego wodzem Lord Sith – Hrabia Dooku (zwany też Darth Tyranus). Wicekról postawił jednak waruek – chciał uśmiercić byłą królową Naboo - Senator Amidalę. Niestety Jedi i nowopowstała armia klonów pokrzyżowała im plany.

Gwiezdne Wojny Zemsta Sithów (2005)[edytuj | edytuj kod]

W roku 19 BBY , po śmierci Tyranusa, kiedy wojna zbliżała się ku końcowi, Generał Grievous wysłał Gunrey'a i innych przywódców na Mustafar. Kiedy nowy uczeń Sidious'a – Anakin Skywalker przybył na ową planetę, zabił za równo Nute'a, jak i jego przyjaciół. W ten sposób wykonał Misję na Mustafar.