FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Ach, wy nieświadomi niewolnicy. Czy w końcu udało się wam zauważyć...? Potęgę mego ukochanego Ocelota, dziecka smoków. Wiedzcie, że będę o niego walczyć. Albowiem nie mam niczego poza nim.

—Oceiros do Nierozpalonego

Oceiros, Zatracony Król jest pomniejszym antagonistą i opcjonalnym bossem w grze Dark Souls III.

Wygląd Edytuj

Oceiros pojawia się jako stara, rozkładająca się wiwerna z bladą, półprzeźroczystą skórą pozbawioną łusek i z laską trzymaną w prawej ręce. Potrafi mówić, ale sprowokowany zaczyna ryczeć jak rozwścieczona bestia.

Historia Edytuj

Oceiros był dawnym władcą Lothric, który starał się osiągnąć wielką moc poprzez wykorzystanie swojej królewskiej krwi. Odkrył Wielkie Archiwa i notatki Logana Wielkiego Kapelusza dotyczące zdobycia nieśmiertelności, które zostały zaczerpnięte z badań Seatha Scalelessa. Podobnie jak jego poprzednicy, Oceiros oszalał przez pisma Seatha i postanowił podążać ścieżką smoka, a jego oddanie zmieniło go w pokręconą poczwarę.

Oceiros miał syna o imieniu Ocelot, którego nazwał "dzieckiem smoków". Pomimo przemiany nadal kochał swojego syna, chroniąc go przed tymi, którzy chcieli wykorzystać jego moc. Z nieznanych przyczyn Ocelot zniknął ojcu, choć możliwe, że miał moc niewidzialności, tak jak Priscilla, inne dziecko smoków. Niestety król w swoim obecnym stanie nie mógł znaleźć dziecka, a jego obłęd i ewentualna ślepota doprowadziły do prawdopodobnego zabicia syna w walce z frustracją lub szaleństwem. Podczas walki Nierozpalonego z Oceirosem można usłyszeć płacz niemowlęcia, niewiadomego pochodzenia.

W pewnym momencie walki król krzyczy trzymając to, co wydaje mu się, że jest jego dzieckiem, zanim całkowicie oszalał. Roztrzaskując sobie dłoń, a być może i własnego syna, kontynuował walkę w morderczym szale.

Ciekawostki Edytuj

  • Głosu Oceirosowi użycza William Houston, który wcześniej grał Wspaniałego Chestera w Dark Souls i króla Vendricka w Dark Souls II.
  • Oceiros posiada specjalną animację śmierci, jeśli się go zabiło jednym ciosem (możliwe tylko za pomocą kodów).

Linki zewnętrzne Edytuj