FANDOM

Ochroniarze Arcyksięcia znani również jako Erik i Francis – poboczni antagoniście pracujący dla Arcyksięcia, którzy pojawiają się w disneyowskim filmie Kraina Lodu.

Biografia

Koronacja

Ochroniarze po raz pierwszy pojawiają się wraz z Arcyksięciem po dotarciu do Arendelle, kiedy to razem kierują się w stronę bram. W międzyczasie Arcyksiążę mówi o tym, że chce zgłębić wszelkie tajemnice królestwa i eksploatować jego bogactwa.

Po koronacji Elsy na przyjęciu, nowa królowa ujawnia swoje moce. Arcyksiążę uznaje ją za niebezpieczną i nakazuje swoim ochroniarzom ją złapać. Podczas ucieczki Elsa przypadkowo atakuje ich oraz Arcyksięcia swoimi mocami. Nie odnoszą obrażeń, lecz mimo to Arcyksiążę nazywa ją potworem.

Poszukiwania Anny

Elsa uciekając w góry, przypadkowo rzuciła klątwę na królestwo, sprowadzając na nie wieczną zimę. Anna postanawia wyruszyć na poszukiwania siostry, a rządy przekazuje Hansowi. Gdy jej koń wraca samotnie, Książę uważa, że księżniczka jest w niebezpieczeństwie, i szuka ochotników, by towarzyszyli mu w poszukiwaniach Księżniczki. Arcyksiążę zgłasza swoich ochroniarzy, którym w tajemnicy nakazuje zabić Elsę, aby położyć kres zimie.

Ochroniarze utrudniali Hansowi poszukiwania Anny. Gdy grupa poszukiwawcza zatrzymała się w sklepie Oakena, Hans zabrał ich razem ze sobą do środka, aby mieć ich w zasięgu wzroku. Po dowiedzeniu się od właściciela, gdzie udała się Księżniczka, Erik i Francis szydzili ze słabych umiejętności przesłuchiwania Hansa, mówiąc, że Arcyksiążę zrobiłby to lepiej.

Oblężenie pałacu Elsy

Gdy żołnierze przybywają na pałacu Elsy, natykają się na śniegowego strażnika Elsy, Puszka. Starają się strzelać do potwornego śnieżnego giganta z kusz, by go zranić, ale bezskutecznie, tym samym rozwścieczają go. W czasie walki z bestią, ochroniarzom udaje się niezauważenie przejść obok niego i wchodzą do pałacu. Tam spotykają Elsę, która próbuje uciekać przed nimi na drugie piętro.

Ignorując rozkazy Hansa o niezabijaniu Elsy, ochroniarze próbują zabić królową, jednak kobieta skutecznie walczy z mężczyznami. Szybko więzi Francisa pod ścianą z ostrymi kolcami, grożąc zabiciem, a Erika prawie spycha z balkonu w przepaść. Kiedy Królowa próbuje ich zabić, Hans interweniuje i uspokaja ją. Tymczasem przypięty do kolców strażnik próbuje zastrzelić ją kuszą. W ostatniej chwili, Hans dezorientuje go, a strzała trafia w żyrandol. Ten spada na ziemię, a królowa traci przytomność.

Powrót do Weselton

Po tym jak Elsa zdejmuje zdejmuje klątwę z Arendelle, ochroniarzy można znów zobaczyć wraz z Arcyksięciem, kiedy to zostają eskortowani z powrotem na ich statek za próbę zabicia królowej. Po zerwaniu umowy handlowej ze Szwądękauntem, on i jego ochroniarze wracają do Weseltonu.