FANDOM

Odyn – antagonista w grze God of War z 2018 roku i opiera się na mitycznej nordyckiej postaci o tej samej nazwie. Podobnie jak wiele greckich postaci mitologicznych z tej samej serii, jest on o wiele bardziej złowieszczą, barbarzyńską i okrutną postacią niż jego klasyczny odpowiednik w mitologii.

Stał się nadrzędnym antagonistą w przypadku gry z 2018 roku, zastępując Zeusa. Chociaż nigdy nie pojawił się fizycznie w grze, był wielokrotnie wspomniany i przywoływany przez różne postacie, takie jak Atreus, Freya i Mimir jako okrutne, barbarzyńskie, głodne mocy i megalomańskie bóstwo oraz ten, który odpowiada za wiele cierpień w 9 królestwach.

Charakterystyka

Wygląd

Choć nigdy nie pojawił się w grze, niektóre freski w Zaginionej Stronie Nordyckiej Mitologi opisują go jako starca o długiej brodzie i jednym oku. Nosi kapelusz z szerokim rondem, a przy sobie trzyma włócznię Gungnir.

Osobowość

Odyn jest okrutnym, pozbawionym serca, sadystycznym i barbarzyńskim Bogiem, o czym świadczy fakt, że torturował Mimira podczas jego niewoli każdego dnia. Nakazał swojemu synowi Thorowi popełnić ludobójstwo przeciwko gigantom za podejrzenie, że to oni stoją za Ragnarökiem, a także zdradził swojego pradziadka, pierwotnego Jötunna Ymira, na początku wszystkich rzeczy pod samozadowoleniem, że on i Azowie wprowadzą porządek w królestwie. W rzeczywistości on i jego bracia wierzyli, że są lepsi i zasługują na bycie takimi.

Według Mimira, Odyn jest skrajnie paranoiczny w stosunku do wszystkiego, co uważał za zagrożenie dla jego rządów i Azów, podobnie jak Zeus w oryginalnej trylogii, w tym Jötnar, Vanir, a nawet jego własny syn, Tyr. Mimir stwierdził także, że Odyn jest niezwykle inteligentny, niemal tak inteligentny, jak Odyn uważa się za tego, ponieważ był w stanie dojść do wniosku, że Kratos i Atreus odegrali ważną rolę w nadchodzącym Ragnaröku, prawdopodobnie z powodu proroctwa Groa. Wynika z tego również, że ma on również silny lęk przed Kratosem, ponieważ nic o nim nie wie, z wyjątkiem faktu, że jest niezwykle potężny i walczył oraz zabił jednego z jego synów, Baldura i jego dwóch wnuków, Magniego i Modiego w bitwie.

Biografia

Zabójstwo Ymira i stworzenie Midgardu

Odyn był potomkiem pierwotnego Jötunna Ymira, protoplasty wszelkiego życia. Jednak ze względu na jego poczucie, że on i jego bracia, Asowie są tymi, którzy powinni być najwyższymi władcami dziewięciu królestw, wraz ze swymi braćmi Viliem i Vémem dokonali zabójstwa i udało im się zabić Ymira i każdego, kto stanął na ich drodze, w tym prawie każdego Jötunna (z wyjątkiem Bergelmira i jego żony).

Wtedy to zajął miejsce "Ojca" i zaczął tworzyć królestwo Midgardu ze zwłok Ymira wraz z braćmi.

Jako Wszechojciec

Po zabiciu Ymira i utrwaleniu swoich rządów jako Ojca, Odyn zaczął rozszerzać swoją rodzinę poprzez małżeństwa z różnymi kobietami, mając nadzieję na zdobycie potężnych synów. W związku z nieznaną kobietą narodził się Tyr, natomiast Thor ze związku z gigantką Fjörgyn. Fjörgyn zmarła z nieokreślonej przyczyny, pozostawiając Odyna ze złamanym sercem i samotnym przez wiele lat.