FANDOM

Oliver – ukryty główny antagonista w filmie kryminalnym z 2001 roku, Obietnica.

Tego, że Oliver jest zabójcą nie wiemy przez większość filmu.

Biografia Edytuj

Obietnica Edytuj

Oliver był pracownikiem sklepu czekoladowego oraz człowiekiem odpowiedzialnym za brutalne morderstwa kilkuletnich dziewczynek.

Zaprzyjaźniał się z dziećmi, podawał się za "czarodzieja" i wręczał dzieciom czekoladki ze swojego sklepu w kształcie jeża.

Jego ofiara – Ginny narysowała, jak jej przyjaciel "olbrzym" wręcza jej jeżyki. Na podstawie rysunku detektyw Jerry Black stwierdził, że podejrzany Indianin nie był mordercą.

Kiedy Jerry szukał matki dziewczynki, udał się do sklepu, w którym pracował Oliver i zobaczył go, nie wiedząc, że to jego próbuje schwytać za zabójstwa.

Jerry wdał się w romans z kobietą imieniem Lori i stał się jakby ojciem dla jej córki – Chrissy. Oliver zauważył ją i zaprzyjaźnił się z nią, podobnie jak wcześniej podając się za "czarodzieja". Wręczył jej kilka czekoladek, kazał jej nie mówić rodzicom i obiecał, że da jej więcej.

Wraz z pomocą kolegów z pracy, Jerry użył Chrissy jako przynętę, aby złapać mordercę. Dziewczynka przyjechała na miejsce spotkania, podczas gdy policjanci obserwowali ją i czekali, aż "czarodziej" przyjedzie na miejsce.

W międzyczasie wspólniczka Olivera szukała go i ukrytych przez niego czekoladek, sugerując widzowi, że to Oliver jest mordercą.

Oliver był na drodze do tego miejsca, lecz nie zauważył nadjeżdżającej ciężarówki, nie zdążył wyhamować i zginął na miejscu. Koledzy Jerry'ego opuścili go, ponieważ morderca nie pojawił się od dłuższego czasu. Na drodze zobaczyli straż pożarną, spalony samochód oraz mężczyznę w środku.

W tym czasie Jerry oszalał, upił się i powtarzał sobie, że morderca gdzieś tam jeszcze jest.

Ciekawostki Edytuj

  • W filmie ledwo widzimy Olivera – jest on za szybą w scenie w sklepie z czekoladami. Później widzimy tylko jego za kierownicą z tyłu oraz jego spalone ciało.