Orga to obcy Millennian zmutowany pod wpływem DNA Godzilli oraz główny antagonista w filmie Powrót Godzilli. Orga jest często mylony ze swoim statkiem kosmicznym, kiedy tak na prawdę został zrodzony z kosmity w środku.
Grał go Makoto Itō, natomiast głosu podłożyła mu Natalia D. Adams.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Millennian zamienił się w Orgę po wchłonięciu DNA Godzilli, był przerażony i zdezorientowany, przez co stał się podatny na atak. Nie miał również doświadczenia w walce, przez co musiał polegać na swojej regeneracji i szybkości. Stracił większość inteligencji swojej oryginalnej formy i skupiał się wyłącznie na jednym celu, jakim było przyswojenie sobie DNA Godzilli.
W serii komiksowej Godzilla: Rulers of Earth , Orga jest przedstawiany jako niezrównoważony brutal, który próbuje pożreć wszystko, co spotka na swojej drodze. W pewnym momencie starał się pożreć Gigana, mimo, że ten był jego sprzymierzeńcem.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Z powodu pochłaniania DNA Godzilli, Orga jest przedstawiany jako zdeformowana wersja Króla Potworów. Ma masywne, zgarbione plecy, małą prostokątną głowę, parę długich kończyn górnych z trzema palcami, małe kończyny dolne i krótki ogon. Jego ciało jest dwustronnie asymetryczne i nieregularne, a skóra ma kolor ciemnoszary.
Kiedy Orga zaczął pochłaniać więcej DNA Godzilli, jego skóra stała się jasnozielona, a na grzbiecie zaczęły mu wyrastać długie, fioletowe płetwy grzbietowe. Według bohaterów filmu, gyby Orga pochłonął wystarczająco DNA Godzilli, zamieniłby się w jego idealnego klona.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Orga dysponuje ogromną siłą fizyczną, umożliwiającą mu również skakanie na duże odległości, oraz trwałości i może używać ogromnych pazurów do walki. Potrafi wystrzelić potężny podmuch energii z barki. Jego zdolności regeneracyjne pozwalają na wyleczenie się niemal ze wszystkich ataków Godzilli. Najsłynniejszą zdolnością Orgi jest jednak zdolność do pochłaniania i kopiowania DNA poprzez ugryzienie. W tym celu może także otworzyć paszczę na ogromną szerokość i połknąć przeciwnika w całości niczym wąż. Będąc Millennianem, Orga może telepatycznie sterować swoim statkiem.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Najazd na Ziemię[edytuj | edytuj kod]

Przed swoją mutacją, Orga był Millennianem, prehistorycznym kosmitą który przyleciał na Ziemię miliony lat temu. Jego statek rozbił się na dnie oceanu, gdzie po pewnym czasie skamieniał.

Przebudzenie[edytuj | edytuj kod]

W czasach współczesnych, statek Orgi został odkryty przez CCI, którzy następnie postanowili go wydobyć z morza. Wtedy właśnie kosmita przebudził się, przejął kontrolę nad swym statkiem i wypłynął na powierzchnię.
Obcy pozostał na powierzchni, skanując pobliskie stworzenia w poszukiwaniu odpowiedniego materiału genetycznego. Ludzie okazali się nieodpowiedni, dlatego statek wzbił się w powietrze i odleciał.
Po pewnym czasie Millennian napotkał Godzillę, którego DNA wydawało się odpowiednim materiałem na formę fizyczną. Dlatego też zaatakował i pokonał Króla Potworów, jednak rozbił się w pobliskim morzu. Siły Samoobrony Japonii próbowały zabezpieczyć UFO stalowym ogrodzeniem, jednak te z łatwością się uwolniło i poleciało w kierunku Tokio, w celu odszukania i pochłonięcia wszelkich danych na temat Godzilli za pomocą niewidzialnych macek.
Kiedy zaszło słońce, Siły Samoobrony zdecydowały się wysadzić wieżowiec w celu zabicia kosmity. Ten jednak przeżył i po raz kolejny napotkał Godzillę. Millennian zrzucił na potwora budynek, a następnie pochłonął jego DNA. Obcy wyszedł ze statku, po czym używając pochłoniętego DNA, zaczął zmieniać swe ciało. Nie uwzględnił jednak mutagennych właściwości DNA potwora, przez co przekształcił się w zdeformowaną abominację.

Walka z Godzillą i śmierć[edytuj | edytuj kod]

Chwilę potem, Godzilla odzyskał przytomność i wstał. Nie zrażony wyglądem swojego klona, Godzilla zaatakował go. Skołowany przebiegiem zdarzeń, Orga z początku łatwo został obezwładniony przez Króla Potworów. Nie trwało to jednak zbyt długo, ponieważ Orga zaczął chwilę potem się bronić. Telepatycznie nasłał swój statek na Godzillę, który następnie go zniszczył. Orga kontynuował swoją walkę z Godzillą, który był niezdolny go pokonać z powodu jego regeneracyjnych zdolności.
Podczas gdy Godzilli kończyły się opcje, Orga zmienił taktykę i otworzył swoją paszczę na pełną szerokość. Dostrzegając szanse, Godzilla wbiegł do paszczy kosmity, który zaczął pochłaniać jego DNA i coraz bardziej go przypominać. Orga wkrótce wykształcił płyty grzbietowe, zielone ubarwienie skóry oraz urósł do 70 metrów. Nagle ciało Godzilli zaczęło świecić na pomarańczowo oraz rozgrzewać się. Następnie Godzilla wyemitował potężny impuls jądrowy, niszcząc połowę ciała Orgi i zabijając go.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Orga to pierwszy potwór w serii Millennium, który korzysta z komórek Godzilli.
  • W grze Godzilla: Unleashed, Orga został pokonany, ale nie zabity przez Godzillę. Można przypuścić, że potwór zregenerował się z odniesionych obrażeń po walce z Królem Potworów. W tej grze Orga sprzymierzył się także z rasą obcych Voortak i przygotował się do zrewanżowania się Godzilli, o czym świadczą jego umiejętności w walce.
  • W komentarzu do amerykańskiego dubbingu filmu wspomniano, że Orga miał przypominać Zillę oraz Predatora, poprzez gadzi wygląd.
  • Pokonanie Orgi zostało odwzorowane w serii komiksowej Godzilla in Hell, gdzie Godzilla spotkał w piekle demona łudząco przypominającego go pod względem ataków i wyglądu. Owy demon wkrótce przekształcił się w ogromną paszczę pełną macek i zębów, aby pożreć Godzillę. Jednakże Król Potworów rzucił się w paszczę monstrum i wysadził go od środka impulsem jądrowym.
  • Pomimo bycia głównym antagonistą w filmie, Orga nie pojawia się aż do sceny kulminacyjnej.