FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Adrian Veidt, lepiej znany jako Ozymandiasz i Najmądrzejszy człowiek na świecie - główny antagonista serii komiksowej Watchmen i jego kontynuacji zatytułowanej Doomsday Clock w 2017 r., a także głównym antagonistą adaptacji filmowej Zacka Snydera z 2009 r. nadrzędny antagonista telewizyjnej adaptacji HBO z 2019 roku. Jest byłym superbohaterem, który został miliarderem przemysłowca i dyrektorem generalnym Veidt Industries, który potajemnie wymyśla plan zjednoczenia świata, a tym samym zapobiega III wojnie światowej, zabijając miliony ludzi poprzez inscenizowaną inwazję kosmitów. Jednak po ostatecznym niepowodzeniu jego pierwotnego planu przekierowuje się do znalezienia Doktora Manhattana, aby ocalić świat.

W adaptacji filmowej z 2009 r. Wcielił się w niego Matthew Goode, który wcielił się także w Charliego Stokera i Albrighta. W serialu telewizyjnym HBO wcielił się w niego legendarny aktor Jeremy Irons, który także wcielił się w postać Alfreda Pennywortha, innej postaci z DC, a także w Skazę, Simona Grubera, Profiona i Rikkina.

Od czasu Doomsday Clock #7 został ujawniony jako nadrzędny antagonista multiwersum DC, stanowisko pierwotnie zajmowane przez Doktora Manhattanu (którego, jak się wydaje, ponownie manipuluje Ozymandiaszem, chociaż jego pełne plany nie zostały jeszcze w pełni odkryte).

Wygląd Edytuj

Adrian ma krótkie blond włosy, które są zawsze starannie utrzymane, jasne niebieskie oczy, jasną skórę i muskularne, ale szczupłe ciało. W swoim cywilnym życiu Adrian zwykle nosi ładne garnitury, w kolorach fioletowym i żółtym. Jego kostium Ozymandiasza to złoty strój zakrywający ciało, lekko przykryty fioletowymi szatami. Nosi fioletowe buty, złoty pałąk, złoty pas i długą fioletową pelerynę, która łączy się z jego szatami. Kiedyś nosił fioletową maskę, ale po przejściu na emeryturę postanowił zrezygnować, ponieważ wszyscy znali jego prawdziwą tożsamość.