FANDOM

Wojna nie jest skończona z powodu jednej przegranej bitwy!

—Dugan odgraża się Julie i Miyagiemu.

Pułkownik Paul Dugan – główny antagonista filmu Karate Kid IV: Mistrz i uczennica.

Jego rolę zagrał Michael Ironside.

Biografia

Jest on nauczycielem programu w stylu JROTC, Elity Alfa, w szkole Julie Pierce, a jego metody nauczania i poglądy są podobne do poglądów i metod Johna Kreese'a. Dugan nienawidzi pana Miyagiego za przeszkodzeniu mu w treningu. Nienawidzi nawet Julie za wtrącanie się w ich życie, gdy ta wpędziła ich w kłopoty.

Ma on po swojej stronie zarówno szkołę jak i policję. Jeden z jego uczniów, Eric McGowen, ujrzał jego prawdziwe kolory i opuścił jego grupę. Ned Randall, który był przywódcą grupy Dugana, spędzał czas głównie na nękaniu Julie i Erica. W końcu doszło do tego, że wyzwał Erica na pojedynek w dokach.

Ned wygrywa pojedynek z Ericem i pokonuje go. Następnie chce również walczyć z Julie, lecz ta, dzięki naukom Kesuke Miyagiego, wygrywa z nim. Wtedy Dugan każe swoim uczniom zaatakować Julie, lecz ci odmawiają, mając dość jego programu i metod. Wtedy Dugan próbuje walczyć z Miyagim, który bez trudu go pokonuje i upokarza. Wtedy wszyscy jego uczniowie opuszczają go po zobaczeniu, jaki on jest naprawdę.

Ciekawostki

  • Choć jest on Amerykaninem, odtwórca jego roli jest Kanadyjczykiem.