FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Zamknij się, Meg.

—Peter do swojej córki Meg.

„Justin” Peter Löwenbräu Griffin Sr., najlepiej znany jako Peter Griffin - tytułowy antybohaterski protagonista serialu animowanego dla dorosłych Głowa rodziny; jest ojcem Chrisa Griffina, Stewie Griffina i Meg Griffin, biologicznym ojcem Bertrama Griffina, mężem Lois Griffin oraz przyjacielem i właścicielem Briana H. Griffina. Jest mężczyzną po czterdziestce, który mieszka na 31 Spooner Street w mieście Quahog na Rhode Island.

Chociaż jest głównym bohaterem, nie jest tak miły, jak większość chciałaby to sobie wyobrazić, ponieważ spowodował inne nieszczęścia z powodu swojej głupoty, ale także celowo poprawił się, co odbija się na nim, pozostawiając Petera utkniętego z surowym końcem umowy. Pod tym względem nie jest sam, ponieważ ma złego brata Thaddeusa Griffina, znęcającą się starszą siostrę Karen Griffin i obraźliwego fanatycznego ojczyma Francisa Griffina sugerującego, że w jego rodzinie występuje antagonizm i pomaga wyjaśnić zachowanie jego dzieci (choć w sposób uczciwy Peter ma momenty opiekuńcze, mimo że są coraz rzadsze). Zazwyczaj jest przedstawiany jako antybohater, ale w zależności od odcinka może być również przedstawiany jako główny czarny charakter, a czasem nawet jako antagonista.

Głosu podłożył mu twórca serialu Seth MacFarlane, który także podłożył głos pod Briana Griffina, Stewie Griffina, Glenna Quagmire i Cartera Pewterschmidta w Głowie rodziny oraz Rogera Smitha w Amerykański tata.