FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Pingwin

Pingwin - złoczyńca pochodzący z komiksów DC, popularny wróg Batmana. Pierwszy raz pojawił się w Detective Comics #58.

Jego prawdziwe imię to Oswald Cobblepot. Jest to geniusz zbrodni i jeden z najbardziej wpływowych gangsterów w przestępczym podziemiu Gotham City.

Znakiem charakterystycznym Pingwina jest jego parasol, który tak naprawdę jest gadżetem, często wykorzystywanym przez niego jako broń.

Geneza

Wczesne życie

Oswald Chesterfield Cobblepot urodził się w zamożnej i szanowanej rodzinie. Często rodzice kazali mu nosić parasol, w obawie przed zapaleniem płuc.

W szkole jednak był prześladowany, ze względu na swój niski wzrost i długi nos (tym atrybutom później zawdzięczał swój kryminalny pseudonim). To właśnie odrzucenie wśród kolegów sprawiło, że Oswald stał się szaleńcem.

Detective Comics #58

Początkowo Pingwin był zaledwie nieznanym przestępcą, ale używając swojej broni w kształcie parasola, zastrzelił pewnego szefa mafii i przejął jego gang.

Jego zbrodnie przykuły uwagę Batmana, który w końcu postanowił powstrzymać nowego wroga. Podczas walki Cobblepot ogłuszył go i wrobił w kradzież diamentu, przez co Nietoperz został aresztowany.

Jego ludzie zabrali Batmana, ale niedługo potem Robin zainterweniował i uwolnił go. Dynamiczne Duo pokonało zbirów Pingwina i przekazało ich w ręce policji, ale Pingwin uciekł.

Biografia

Zjawy z Przeszłości

Pingwin dowiedział się o aukcji zorganizowanej przez Hugo Strange'a, na której licytował tożsamość Batmana. Cobblepot pojawił się na niej, jednak mężczyzna niedługo potem został zamordowany.

Pingwin wrócił do miejsca aukcji, jednak zastał tam tylko Jokera, śmiejącego się głośno. Cobblepot uznał, że nie warto szukać z nim zwady i odjechał.

Tymczasem galeria sztuki Reeda wystawiła legendarnego malajskiego pingwina, więc Batman i Robin ostrzegli właściciela, że istnieje możliwość kradzieży eksponatu przez gangstera.

Następnego dnia bohaterowie zauważyli Pingwina przechadzającego się obok galerii. Zaatakowali go, ale Cobblepot uciekł za pomocą swego parasola.

Batman usłyszał alarm w galerii, ale znalazł tam jedynie wskazówki. Tego dnia ptaki nad Gotham leciały w szyku tworzącym zarys pingwina, rozrzucając list do Batmana. Nietoperz odkrył jego intencje i dostał się na lotnisko, gdzie powstrzymał uprowadzenie samolotu.

Pingwin cały czas zbijał ich z tropu, tak naprawdę chcąc porwać samolot wypełniony członkami Securities Exchange w drodze do Paryża. Okazało się, że ukradł również figurę malajskiego pingwina, zanim ten dotarł do kraju - ten, który znalazł się w galerii sztuki był fałszywy. Mimo wszystko Cobblepot poniósł porażkę i został aresztowany.

Zaraz po wejściu do celi, z Pingwina śmiał się Floyd Lawton a.k.a Deadshot. Cobblepot powiedział, że w każdej chwili może uciec za pomocą swego monoklu. Lawton ukradł mu ją, zabierając mu szansę na wyjście, po czym uciekł.

Galeria

Ciekawostki

  • Zazwyczaj ukazywany jest jako drugi największy wróg Batmana, zaraz po Jokerze.
  • Pierwotnie miał nazywać się Mr. Boniface.
  • Co ciekawe, jeden z komiksów ze Złotej Ery opisał Pingwina jako mistrza judo. W komiksach DC takie coś nigdy się nie stało.
  • Zabił swoich braci, kiedy ci go zaatakowali.