FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Pinhead - główny antagonista serii filmów Hellraiser. Jest przywódcą Zakonu Gash, sadomasochistycznej religii, której wyznawcami są demoniczni oprawcy znani jako Cenobici, którzy, a także ten kult, a także sam Pinhead, mogą zostać wezwani przez demoniczne, mechaniczne pudełko układankę znane jako Konfiguracja Lamentu. Oprócz żelaznych szpilek dźgniętych w czaszkę, Pinhead jest znany w gatunku filmowym jako jeden z niewielu złoczyńców, który jest bardzo inteligentny i elokwentny. Zwykle zabija swoje ofiary poprzez rozerwanie ich haczykami, ale dowodził także arsenałem demonicznych mocy i jest mistrzem tortur, który często woli wciągać swoje ofiary w wieczność cierpienia niż w bezpośrednią śmierć. Opiera się na swoim odpowiedniku z noweli.

W jego rolę wcielił się Doug Bradley.

Osobowość Edytuj

Zimnokrwisty, wyrachowany, nieustępliwy i bezlitosny to słowa, które najlepiej opisują zachowanie Pana Cenobitów. Jak opisał Clive Barker, Pinhead został wyobrażony jako szalony intelektualista, świadomy, że wszystkie jego działania są przewrotne i nikczemne, ale robi wszystko, co w jego mocy, aby dokonać swoich czynów, nigdy ich nie zgadując. Podczas pierwszego filmu z serii, kiedy Pinhead po raz pierwszy konfrontuje się z Kristy Cotton, uprzejmie prosi ją, by przestała płakać, twierdząc, że marnuje swoje emocje w niewłaściwym momencie.

Jako arcykapłan cenobitów Pinhead okazał się ściśle lojalny wobec wiary i stylu życia Zakonu Gash. Podczas gdy w pierwszym filmie był w dużej mierze neutralny, Pinhead, w miarę postępu serii, stał się bardziej standardowym złoczyńcą horroru i częściej mordował.