FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Byłem słaby. Dlatego potrzebowałem cię... potrzebowałem kogoś, kto ukarze mnie za moje grzechy... ale to już koniec... Znam prawdę. Teraz czas to zakończyć.

—James Sunderland konfrontujący się z parą Piramidogłowych.

Piramidogłowy, znany również jako Czerwona Piramida lub Bogeyman, jest fikcyjnym potworem z gier z serii Silent Hill. Zadebiutował on w Silent Hill 2, jako jeden z dwóch głównych antagonistów.

Tam jest manifestacją uczuć głównego bohatera, Jamesa Sunderlanda, który pragnął kary za swoje czyny.

Opis Edytuj

Wśród potworów które pojawiają się w Silent Hill 2, Piramidogłowy jest jednym z niewielu o definitywnie męskim wyglądzie, podczas gdy pozostałe zwykle mają cechy żeńskie (drugi wyjątek stanowi Abstract Daddy). Piramidogłowy przypomina bladego mężczyznę ubranego w brudnobiałą, pochlapaną krwią szatę przypominającą rzeźnicki fartuch. Jego najbardziej niezwykłą cechę stanowi wielki hełm w kształcie piramidy całkowicie zasłaniający głowę. Piramidalny hełm chroni stwora przed wszelkimi atakami Jamesa, ale wciąż można go nimi spowolnić. Jako broni Piramidogłowy używa zazwyczaj Wielkiego Noża (Great Knife) lub lekkiej włóczni. Może też, jak wiele innych potworów występujących w grze, próbować udusić Jamesa.

Piramidogłowy nie mówi lecz chrząka i jęczy. Jest bardzo agresywny – zabija zarówno potwory, jak i ludzi. Oprócz tego gwałci brutalnie niektóre stwory jak Manekiny i Lying Creatures.

We wszystkich swoich występach Piramidogłowy karze swoje ofiary niezwykle bolesnymi i brutalnymi metodami zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

Symbolika Edytuj

W dodatkowych materiałach wykonanych przez twórców gry zostało wyjaśnione, że fizyczna obecność Piramidogłowego jest efektem fascynacji Jamesa historią miasta Silent Hill. Z tego co się można dowiedzieć w grze, wygląd Piramidogłowego odzwierciedla rodzaj stroju dawnych katów, którzy nosili czerwone kaptury i ceremonialne szaty celem upodobnienia się do Valtiela, anioła miasteczka, narodzonego z ideologicznych uwielbień mieszkańców. Według dokumentów stworzonych na potrzeby Silent Hill 4: The Room, sekta kultu charakterystycznego dla Silent Hill ubierała się w stroje katów ukazanych w Silent Hill 2.

Hełm Piramidogłowego to prawdopodobnie nawiązanie do Jimmy’ego Stone’a (ważnego członka kultu Silent Hill i pierwszej ofiary Waltera Sullivana; miał on w czasie dopełniania niektórych rytuałów nosić czerwony, trójkątny kaptur, przez co zwano go „Czerwonym diabłem” (ang. Red devil). Przezwisko to często pojawia się we wszystkich częściach gry. Jest możliwe, że wygląd Jimmy’ego Stone’a i Piramidogłowego odnosi się do tych samych postaci historycznych.

Silent Hill 2 egzystencja Piramidogłowego jest związana z podświadomością Jamesa Sunderlanda. Sprzeczne uczucia bohatera i pragnienie poniesienia kary za śmierć żony sprawiają, że potwór wciąż za nim podąża. Piramidogłowy pełni rolę oprawcy Jamesa, m.in. poprzez wielokrotne zadawanie śmierci Marii. Oglądanie powtarzanej sceny śmierci kobiety odzwierciedlającej jego żonę (której za każdym razem nie jest w stanie zapobiec) sprawia Jamesowi cierpienie, a jednocześnie przypomina mu o prawdziwej przyczynie zgonu Mary.

Po poznaniu prawdy, jedno z zadań Piramidogłowego przestaje być aktualne. Po dotarciu do holu hotelowego (który został przekształcony w arenę) James po raz kolejny jest świadkiem niemożliwej do zapobiegnięcia egzekucji Marii. Tym razem oprawców jest dwóch (jeden stanowi karę za zabicie Mary, a drugi Eddy’ego). Bohater ostatecznie uświadamia sobie, że potrzebował ich z powodu swojej słabości – był za słaby, aby żyć w świadomości popełnionych czynów i dlatego usunął je ze swojej świadomości (możliwy mechanizm wyparcia). Teraz jednak znajduje w sobie dość siły, by udźwignąć ciężar swoich grzechów i pokonać swoich prześladowców. Po tym stwierdzeniu Piramidogłowi stają się wrażliwi na ataki Jamesa, a wreszcie przebijają się wzajemnie włóczniami, uwalniając się w ten sposób od swoich ról (są jednocześnie ofiarami i karzącymi zbrodnię).

Ciekawostki Edytuj

  • Piramidogłowy pojawia się w grze Krazy Kart Racing wydanej przez Konami jako postać grywalna, wraz z Robbie the Rabbit.
  • Piramidogłowego można było kupić jako kostium w nieistniejącym już PlayStation Home. Był dostępny wraz z Wielkim Nożem lub bez niego.
  • Piramidogłowy jest dostępny w grze Super Bomberman R.

Galeria Edytuj