FANDOM

Potwór Frankensteina (potocznie nazywany po prostu Frankensteinem)to istota stworzna przez pisarkę Mary Shelly 199 lat temu (1818) w powieści Frankenstein czyli współczesny Prometeusz. Książka ta opowiada historię szalonego naukowca Victora Frankensteina, który ożywia zwłoki człowieka, tworząc przy tym potwora. Co ciekawe, w oryginalnej powieści nie było nawet wzmianki o ożywianiu za pomocą prądu (dopiero ekranizacje filmowe pokazały ten motyw).

Ciekawostki Edytuj

  • Brytyjska wytwórnia filmowa Hammer, (odpowiedzialna między innymi za rozpopularyzowanie Draculi) stworzyła parę filmów bawiących się konceptem Potwora Frankensteina. W jednym z takich filmów eksperyment się udaje.
  • Przy pierwszych częściach długiego cyklu filmów o potworze, twórcy nie utrzymywali chronologii. Były to czasy gdy filmy można było zobaczyć jedynie w kinach i nikt nie martwił się czy kontynuuacje są zgodne z poprzednimi częściami.
  • Autorka powieści miała jedynie 18 lat gdy zaczęła ją pisać. W 1818, roku publikacji jej dzieła, miała 20 lat.
  • Oryginalna książka jest oficjalnie pierwszą powieścią Sci-Fi, co czyni potwora Frankensteina pierwszym i najstarszym bohaterem Science-Fiction.
  • Frankenstein pojawia się w filmie Frankenstein vs. Baragon. Tam ma niewiarygodne zdolności regeneracji.