FANDOM

Lazlo Valentin, znany publicznie jako Profesor Pyg - jeden z głównych antagonistów czwartego sezonu serialu Gotham, działając jako jeden z trzech głównych antagonistów (obok Sofii Falcone i Oswalda Cobblepota) pierwszej połowy. Jest adaptacją złoczyńcy DC o tej samej nazwie.

Pyg jest szalonym seryjnym mordercą, atakującym skorumpowanych oficerów wewnątrz GCPD i ubierającym ich zwłoki w maski świń. To prowadzi go do spotkania z detektywem Jimem Gordonem, jedynym policjantem w Gotham, który nie jest skorumpowany. Mimo, że początkowo nie planował skrzywdzić Gordona z powodu ich wspólnej wizji - stworzenia Gotham bez korupcji - Pyg zrozumiał, że Gordon będzie go ścigał. Niemniej jednak Pyg bardzo się stara, aby upewnić się, że Gordon nie zostanie skrzywdzony podczas jego ataków, i udaje mu się zabić wielu policjantów w Gotham i pozostać na wolności.

Jednak podczas próby kilku członków skorumpowanej elity Gotham, Pyg zostaje ostatecznie pokonany przez Jima Gordona i aresztowany. Jednak po tym, jak GCPD w końcu odkrywa jego prawdziwą tożsamość jako Lazlo Valentin, ucieka z Azylu Arkham. Później jest zaangażowany w spisek u boku Sofii Falcone, aby zabić jej ojca, Dona Falcone, który okazał się pionkiem dla jej prawdziwych planów, zanim ona go zdradziła i zabiła.

Wcielił się w niego Michael Cerveris.