Przestępczy kartel – organizacja, odgrywająca niewielką rolę w serialu Spider-Man: The Animated Series.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Spider-Man: The Animated Series[edytuj | edytuj kod]

Insidious Six[edytuj | edytuj kod]

Kartel przestępczy był organizacją, w skład której wchodzili najpotężniejsi gangsterzy na całym świecie, jak Kingpin, Silvermane, Hammerhead, czy Owl.

Podczas jednego ze spotkań kartelu, Kingpin składał raport postępów w ich operacjach. Nagle Silvermane przywiązał go do swego krzesła i kazał mu patrzeć na jego nieudane próby pokonania Spider-Mana, zarzucając mu nieudolność.

Kingpin wyrwał się i zapewnił przestępców, że ma plan na pokonanie Spider-Mana raz na zawsze.

Uwolnił z więzienia Doktora Octopusa, Scorpiona, Kameleona, Shockera, Rhino i Mysterio, po czym zrobił z nich sześcioosobową grupę o nazwie Insidious Six.

Kiedy nawet to zawiodło, Silvermane stracił cierpliwość i rozkazał Hammerheadowi zlikwidowanie Kingpina, tym samym zaczynając wojnę gangów pomiędzy nimi.

Kingpin był sprytniejszy i porwał rywala, choć później został on uratowany przez Spider-Mana.

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Po tym kartel nie został wspomniany w serialu, więc być może Kingpin odsunął ich z rynku.